Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 6 maj 2008

He knows you know

Var på Heden med klassen idag. Fotbollsturnering för klasslag och bland intelligenta frågor under matchen som "vad är det svarta i gräset?", så tyckte jag det var kul att göra ngt som jag inte gjort på ett tag. Leda lag. Killarna och tjejerna vann visserligen inte men när jag säger till en elev att "håll dig längs kanten ett tag" och denne svarar "ska jag bara springa här ute?" och jag svarar "nej, du är avbytare" så kommer det här med idrottens idé fram. Det var längsedan jag hade så kul, kanske trots allt är en blivande karriär eller vad tror du J? Hela klassen fick sedan gratis inträde till matchen i morgon, men jag gav det till en pappa. Jag har såväl etiska, moraliska, religösa, politiska som filosofiska argument emot att gå på detta lag om de inte möter sina grönsvarta övermän vill säga. Tomas Pettersson, journalist på gt/expressen skriver om sm finalen igår där han tar och drämmer till svensk basket rejält. Föga förvånande har en annan basketbloggare länkat till artikeln, glad i hågen om att det står om mbemba men han kan fan inte ha läst artikeln. Ur innehållet;"Svensk basket lever i en alldeles egen liten pseudovärld långt från folklighet, storpublik och medialt intresse. Tittarsiffrorna på svt:s sändningar från de här finalerna har legat runt 50 000. Bara en av tre finaler var utsålda. Och förutom lokalpressen var gt den enda tidningen på plats i denna avgörande sm final. Det är egentligen inte så konstigt. Att se ett gäng halvhyggligt bollsäkra unga män stångas under en korg är inte så lockande". Sedan skriver han gott om mbemba. Fel eller rätt? Helt ointressant men texten måste måste basketsverige (inte sajten alltså de fattar la ändå inte, hej å hå dunka på typ) ta på allvar. En annan journalist sa för länge sedan att svensk baskets problem är att dom tror att dom är något. Rätt eller fel? Helt ointressant. Börja gräva där Du står, sluta skylla på media, var för fan trovärdiga och ta inte in fler gamla fd nba spelare, koncentrera er på att utveckla spelet (respect the game för all del) och inte på tusen olika böter på pseudosaker runtomkring, fyll läktarna med ungdomar genom humana priser så att även en ensamstående mamma med tre barn har råd att gå och se till att värva artister a la Joey Johnson, Louis Rowe och ge ungdomarna speltid. Så enkelt är det, åtminstone i min värld. Cg presenterade Jonas som ny coach. Fantastiskt oväntat och i morgon blir ass klar. En ofta utskälld landslagsledare sa en gång till mig;"Henrik, din viktigaste uppgift som coach är att skapa lärjungar". Nu är väl knappast nån av dessa två endast mina lärjungar, men det ligger mycket i vad han sa. T.om i styrelsen sitter ju en gammal lärjunge. Hahaha gissa om jag kommer få skit för detta. But so what! Blogga själva för böveln!
/henrik

Inga kommentarer: