Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 3 maj 2008

Resa genom ensamheten

Såg f97 förlora igår. x hade förklaringen; "jag vet att dom gula fuskar". Sen fick han åka fyrhjulning hem med ordföranden. Vi tog en kopp kaffe på altanen,där de stora besluten tas och snackade om ditt och datt. Mest datt. Jag frågade vad han ville med mig och fick nga olika svar att tänka på. Chansen att jag coachar i höst, trots allt har ökat. Stay tuned här på biw så kommer besked vad det lider. Fick en försenad present av morsan, Pluras bok med tillhörande cd. Titeln på den är också titeln på denna blogg. Har börjat läsa boken som från början var hans blogg. Biw som bok? fan trot. På kvällen var det sedan semi i Euroleague, tyvärr vände Maccabi och slog Siena. Därefter skiftade jag kanal till sm final nr 2. Herregud. Det var inte samma sport, visst liknelsen haltar lika mkt som allsvenskan vs champions league, men det var verkligen som att titta på amatörer. Vad dragons gör begriper jag inte och om solna vinner sm är det kul för dem men det ultimata beviset på att svensk basket har stora stora bekymmer, sen kan fåntratten som gillar dunkar hävda vad han vill. Pessimist och realist är faktiskt likadant i detta fall, allt annat är bara falsk marknadsföring och det har svensk basket fört i femtio år. Sen var det semi nr 2 mellan Moskva och Tau. Helt fantastisk match och mitt "favvolag" Moskva vann till slut och möter alltså Maccabi imorgon kväll. Smfinal nr 3 krockar med GAIS på måndag och det valet är inte svårt. Tjejerna spelar slutspel nu och vill att jag ska titta på dem, men jag vill inte titta, jag vill coacha. Ian Gillan, sångare i Deep Purple fick en gång frågan, när han hade fått sparken för andra gången om han hade lyssnat på dem sedan dess. Hans svar;"No, it would be like watching my best friend sleeping with my wife". Mina tankar precis. (Han är f ö numera åter sångare i bandet och mannen bakom att han fick sparken är inte kvar)
/henrik

2 kommentarer:

henke sa...

fw rekomenderade mig att läsa din blog för att bedöva ett bedrövligt festivalande med att läsa din blogg. Våra spel påminde mer om ett regnit roskilde där dina favo band ställer in och någon snor alla dina pengar. Kul läsning men måste erkäna en lite besvikelse över att min gamle coach janis mavromatidis inte fanns med på din top 3 lista över favo motståndare, koomer ihåg en speciell usm match där ni nästan hamnade i em fist fight. ha ha ha ha ha

Henrik sa...

Jannis ja... Han hade jag glömt, var la ingen favorit som man gick ut o tog en öl med efter matchen om jag säger så. Men var vi verkligen så arga på varandra? Jag brukar mest vara arg på egna spelare, domare och styrelsefolk...
/h