Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 22 maj 2008

What´s a simple man to do?

16 samtal gjorda, 14 kvar. Läraryrket har sina sidor. Snacket i ankdammen basketsverige är nu om den kris som tydligen existerar på förbundet. Alla som är förvånade kan räcka upp handen. Tydligen vill man ha bort Källman (läs på basketsverige, orkar inte redogöra allt här), som väl är en av de ledare som det under åren har snackats mest skit om. Tja, jag har alltid gillat honom och konstarerar krasst att han onekligen har levererat på senare år, framför allt på ungdomslandslagen. Nu hoppar flera ledare av i protest och det är fan i mig på tiden att nån eller nga visar lite kurage, solidaritet och visar genom en aktion vad man tycker och vem man håller med. Hmm, kan tolkas ganska personligt också om ni förstår. Nu, när landslagssäsongen drar igång vill man förändra och ha bort Källman, vad har hänt med "don´t fix it if it´s not broken" egentligen? När ledarna vill ha kvar honom (om jag fattat allt rätt) och det kommer resultat, vad är problemet? Tja, min tolkning är precis som i mitt fall med the club, personligt. Svensk basket drivs av administratörer och amatörer och inte av de som står på golvet kväll efter kväll är en tes jag drivit ett par år nu, and it´s still true. Till sist ringde en ehh representant från the club igår. Han fick säga sitt. Jag sa mitt. Han höll med om att det sköts dåligt och att jag ff inte fått nån motivering är jävligt dåligt. Jag sa att det är felbeslut efter felbeslut av the clubs styrelser, han menade att man från the clubs sida ju inte vill att det ska gå dåligt för laget. Självklart inte sade jag, det handlar inte om det utan det handlar bara om inkompetens. Avslutningsvis undrade han om the club kunde göra något. Lämna mig ifred blev svaret.
/henrik

Inga kommentarer: