Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

fredag 4 april 2008

A fine fine day

Ämnet för dagen lät vänta på sig, men efter tio minuter sportnytt så gav det sig. Jag hade en vag förhoppning att se tex sundvall eller plannja eller varför inte laget med basketsveriges fulaste namn genom tiderna öresundskraft (hejaramsa nån?) men nä. Istället fick jag damhockey, dambrottning, damgolf och när de skulle interjuva en tysk damfotbollsspelare fick jag nog. Svt ska vara så himla korrekta och präktiga hela tiden, resultatet blir bara menlöst. Alltså, jag coachar ett damlag i basket så det är inget genus (modeord i skolvärlden) alls men detta suger. Som pricken över iet fick vi se en hjärnskakning i den nobla idrotten svingaklubbahockey. Läste Sahlström och han är alltid läsvärd, dels har han kurage att inte flöjta med strömmen när han dissade Pippenspektaklet och dels verkar han skriva från hjärtat och inte alltid från den politiskt korrekta hjärnan. Typ biw alltså. Hrmm, ja läs hans krönika över slutspelet där han vågar kritisera vissa svenska basket"stjärnor". Uppfriskande läsning lååångt från alla torra förbundspampars kommentarer. Trovärdighet var det. Beställde "Levittown", part 2 av "Go out dancing" med Planet P Project alias den multibegåvade maestron Tony Carey. Har många hjältar men frågan är om inte denne man är nummer 1. Har sett honom live på Henriksberg förförra året och förra året i Västerås. Växlade t.o.m med nga ord med honom efter den konserten, även om det var mer av "thank you sir" med darr på rösten medan m karskt undrade "why you don´t play in Gothenburg?". Har hängt med honom sedan början av åttiotalet, ja tidigare ändå, då han har ett förflutet i klassiska Rainbow i slutet av sjuttiotalet och deras grymma "Rising" platta. Trodde aldrig jag skulle få se denne kultartist i vårt land, men ett antal hängivna fans fixade det. Blir några otåliga dar innan plattan ramlar ner i brevlådan. Titeln på detta inlägg är hans mest kända låt. Har du inte hört den har du inte lyssnat på musik.Träning ikväll med få spelare men återigen hade jag riktigt kul faktiskt och det har jag aldrig haft under den här tiden av basketsäsongen. Förklara det den som kan. Undrar om fyran visar damhandboll nu?
/henrik

Inga kommentarer: