Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 3 april 2008

We could leave right now

Grattis Astrid! Hade möte i afton, så det vart ingen träning. Mötet var om vår framtida skolresa och det är en del logistik att planera. Inte minst det faktum att jag ska vara ute i skogen nga mil från stan och senare på kvällen lyssna på Steve Earle. Helst utan att nån vet om det. Påminner mig om en annan skolresa där jag under halvleken GAIS-Ljungskile fick ett samtal från en förälder om allt var bra? Jo för sjutton, vi kvitterade till 3-3 i slutminuten typ. Jaja, det löser sig. Har studiedag på måndag vilket är tur, har ett ton nationella prov som ska rättas och gärna analyseras också. Visst, lov är bra men man får min själ betala rejält efteråt. Såg Partizan slå Tau tidigare i dag och vet inte vad jag var mest imponerad av, Partizans spel eller den makalösa publiken? Det var nästan i klass med Kalmar borta eller Landskrona borta i allsvenska kval. Nästan. Oerhört mycket mer underhållande än den sövande NBA basketen. Är jag verkligen den ende som tycker att NBA suger? Att NBA misste sin glans när Jordan och gänget la av? Och på tal om det, att Kevin Mc Hale är i Svärje och ser en match är fan så mycket mer imponerande än att Pippen gör ett gästspel i 40 minuter. Trovärdighet. Det är vad det handlar om. En svensk i NBA är (tyvärr) mycket mera värdefullt för svensk basket än en spelare i Euroleague. Annars ovanligt tyst på basketfronten ikväll och silly verkar inte riktigt ha sparkat loss än.Nästa vecka börjar jag med individuella samtal med alla spelare och nästa helg ska udm spelas och sen väntar "bara" festivalen. Sommarlov någon?
/henrik

Inga kommentarer: