Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 23 april 2008

Unchain your brain

Idag för drygt elva år sedan blev jag pappa på "riktigt". Elva år och det som hände ganska direkt var att man dagen efter denna omvälvande händelse åkte till tjockhult för final four i u20sm. Om jag inte minns fel så torskade vi finalen mot solna trots att jag inte tog en teknisk. (Jag vet, ff lite kul men börjar bli tjötigt, lägger av snart...) Så har man sett ännu en basketmatch. Numera följer jag ju idrotten från soffan. Inte heller i dagens match fanns det någon ass coach som såg ut att vilja ta en charge. Märkligt. Sista quartern var kul att se men minnet hos folk och speciellt kommentatorer är kort. Inte var detta det bästa man sett av svensk basket. Den första quartern i kvarten förra året mellan gothia och plannja. Den var den bästa jag sett. Ja, offensivt då alltså. Intressant var också diskussionen i halvlek om det ålderstigna plannja och vad de ska/bör göra i framtiden. Kan ha varit början till the fall of the empire som man såg i afton. Kul att se två spelare som man för hiskeligt många år sedan nu mötte och försökte stoppa med oldtimers p77. I mina partiska, men ändå ögon var dessutom Lesli i solna och John i plannja två av planens absolut bästa spelare. De har ju förstått för länge sedan att basket spelas åt två håll. I morgon är det så m som fyller år. Vi har gjort det enkelt i familjen då 3/5 delar av den fyller inom en vecka. Som vanligt firar vi med att den ene av oss har basketträning och den andre står på ullevi och skriker sig hes för att se GAIS ta tre poäng.
/henrik

Inga kommentarer: