Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

fredag 18 april 2008

Jag står upp än

Tack Pontus! Efter en alltime low week mentalt för mig, då jag verkligen har varit riktigt jävla nere och inte knäckt, inte offer, inte bitter, men jävligt besviken så fick du mig att göra något som jag inte gjort på länge. Att skratta så att tårarna flödade. För er som inte såg semin dragons-tälje skriver jag naturligtvis om situationen när täljes massamba försöker rädda en boll att gå ut över linjen med följden att han flyger in i dragons sittande ass coach. Och när jag hämtat mig så knäcker Dennis mig igen med kommentaren "...rätt in i Frivolds knä och där vill man ju inte vara.". Hahahaha. Fw och jag messade hysteriskt ett tag där. Grattis till finalplatsen, duktigt att klara det utan Pippen;). Ensam med x då m och i är i eskilstuna på cup. f97 piskade skuru med ca tjugo poäng i första matchen. Way to go girls! 27 238 pers på ullevi igår och i dag känns det som om man har varit på rock konsert. Visst va ebbot lite rolig men roligare vara att läsa i dagens gt om supportern som bytte klack i halvlek och trodde vi skrek "grönsak, grönsak, grönsak". Gäller att ha mycket humor som gaisare. Helt färdig och är det nått i min kropp som har fått träning senaste veckan så är det helt klart det mentala. Och det behövs ju alltid.
"Jag står upp än, vad du än hoppas och tror. Jag är gjord för att leva länge. Jag står upp än. Jag står upp än. Du pratar bakom ryggen om mig, du som en gång var min vän. Du kan säga vad du vill men jag står upp än. Jag står upp än. En del dagar är för mycket en del dagar är som fem. Jag står upp än" (Plura)
/henrik

7 kommentarer:

Anonym sa...

allt för dej my friend...
/pdiddy...

ps. Charge på bänken?
nåt för fiba att börja lobby in i regelverket...
två ispåsar till tjejen bakom som fick lite lindome love över sej;)

Henrik sa...

Lindome love?? I klacken igår skrek vi just lindome för det är tydligen där böset som hejar på dss bor. Kommer ihåg när jag fick Naoksson, Kvarnby på min bänk vid en liknande grej förra året, men hon missade mig och hamnade på stolen bredvid. Vi tittade på varandra typ "va fan gör jag/du här?" och sen sprang hon in och spela igen. Bloggen tillägnas givetvis dig. Låten "Jag står upp än" kan du också ta till dig. Grattis och ta hem hela konkarongen nu, som vi säger här lite norr om Lindome.
/h

Henrik sa...

Jaja. Inte Naoksson fattar la du.
/h

Anonym sa...

Bös?
finns inget bös i Lindome...
Dem måste komma från Kållered...
Thats right FW, alla kan inte vara Askims adel som du...

Jag tar gärna allt som Plura kastar åt mej.
Hoppas du tar med Lundells höstturné när du väljer lag nästa år, jag har redan mailat min chef och sagt att jag av religösa/politiska grunder inte kan coacha dessa datum...
Fick ett gäng sköna stories från en av exportkommentatorerna gällande Kärcher-tiden... nån borde fan skriva en bok om alla galenskaper, hade sålt miljontals...
/pont.

Henrik sa...

"Askims adel"! Han! Förortsunge som jag. Ingen ser/vet nån skillnad på kållered och lindome, same shit different names. Den 4 och 5 nov i Gbg lär jag inte ha nån träning. Och apropå stories och kontrakt, visste du att jag hade inskrivit i mitt kontrakt när jag var ass i en och en halv månad för frivold d ä, att när GAIS spelade var jag per automatik ledig från ev träningar med Evergreens. Jag och gamle sz hade hejdlöst kul åt det. Speciellt då Frivold d ä köpte det rätt av. Kärcher? Då ska du veta allt jag vet om Högsbo på 70 talet (och senaste veckan oxå by the way). "Lindome love" kommer att leva länge i min sinnesvärld. ul kan skriva en låt om det.
/h

Anonym sa...

same what?
ganska enkelt, är människan snygg och vettig= Lindome. Complete rövhål= Kållered;) njae, det finns väl undantag på bägge sidor men en bra tumregel...
Han har alltid varit soft Patrik...
Förväntar mej en utlämnande CIA/FBI/watergate-rapport om senaste veckan här på bloggen;)

Sol i norrland idag, spännande...

/pont.

Henrik sa...

Hade askimsadeln här på kaffe, sol i götet också. Funderade på att låta han låna en platta, men blev av med "bosnia" av ul senaste gången jag lånade honom nått så det fick vara. Missade kommentaren "100 kg av nått annat" igår men aa påminde mig. Du som jag vet numera vilka som är ens riktiga vänner. Skulle jag skriva om senaste veckan skulle en pjäs av Norén el film av Bergman te sig som komiska mästerverk...
Enjoy every sandwich.
/h