Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 27 april 2008

Jam tomorrow, shit today

Som ni biwbloggare vet försöker jag lägga in en text varje dag. Igår kväll vart jag dock för trött och hade egentligen inget att komma med efter ett kalas med 14 elvaåriga tjejer. Utan istället ägnades kvällen åt filmen Beowulf som var så dålig att den nästan var bra. Jag har tre klubbar som jag oavsett behandling alltid kommer att ha i hjärtat. Dessa tre klubbar har jag strax höger om datan i form av vimplar som pryder väggen. De två svenska klubbarna är båda ganska lika till innehåll; ofta halvkassa lag, ekonomiska problem som kommer och går, styrelser som man ibland undrar väldeliga över, några säsonger med strålande resultat, många andra som tycker olika saker om dem, dvs en likartad historia. Självklart skriver jag om GAIS, som senare idag möter halmstad borta, och Högsbo Basket, som jag tillhört sedan slutet av sjuttiotalet. I slutet av sjuttiotalet fanns ett tvprogram som hette tipsextra. På den tiden kunde man nämligen bara se en fotbollsmatch i veckan till skillnad från i dag. En brittisk klubb som ofta var med då och som jag fäste mig vid mycket, främst tack vare deras fenomenale keeper Gordon Banks var Stoke City. Och deras historia är i stort en karbonkopia på de andra två klubbarna. De har inte spelat i högsta serien sedan god knows men det kan vara på gång nu. Igår vann de borta och med en match kvar räcker det med en poäng för att de ska vara klara för premier league. Det vore oerhört kul för en gammal fan som jag. Men det är klart, det kan ju fortfarande gå åt helvete, även för dom. Så, nån medgångssupporter blir man aldrig. Hey,hey the donkey said, milk and honey is on it´s way, everybody get down and pray, it´s jam tomorrow shit today" (Oysterband)
/henrik

Inga kommentarer: