Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 7 april 2008

Hummalong

Rättade 1000 prov idag. Åtminstone kändes det så, har en femma som har nationella prov och har hamnat efter lite i rättningen så dagens studiedag passade bra. Två matteprov á fyra sidor med trettio elever, en engelska uppsats a´trettio elever och en svenska uppsats gånger trettio det också. Det blir ett antal sidor det. Helt mjuk i huvudet när jag stämplade ut vid halv fem tiden. Satt i hallen och väntade på att tjejerna skulle bli färdiga i styrkerummet när mp kom och bad mig justera ett årsmötesprotokoll. Från 2005! Ska man skratta eller gråta? Vi skrattade i alla fall, det var dessutom det årsmötet som sa nej till min motion att byta namn till GAIS Basket. Året efter blev det ju Gothia Basket och året efter det höll det på att bli Gothia fotboll, men det hade jävlar i mig inte jag något med att göra men så här i efterhand och nu när jag skriver det ser det ju ut som om jag startade snöbollen. Fast den rullar åt fel. Funderade vidare efter mp hade gått varför jag gör detta egentligen? Är inne på min 26e säsong som coach. Men så slog det mig, vad ska jag göra istället? Samla frimärken? Konstruera dataspel? Spela golf? Aldrig på tiden. Man gör det man är bra på helt enkelt antar jag. Och man gör det så bra man kan. "Don´t walk in paths after anyone, where they been before? You play your song and they hummalong" (The Drams) Tittade på den allsvenska tabellen och ser man på, resultaten i dag gjorde att GAIS klättrade en placering till 12e plats utan att spela. Undrar om det funkar i längden?
/henrik

Inga kommentarer: