Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 21 april 2008

Internal exile

Måndag kväll och inte ståendes med tofflor i en hall utan sittandes med carlsson dy och co med en pilsner framför en storbildstv på en pub kollandes GAIS fixa en pinne i tjockhult. Efter en tämligen vanlig dag på jobbet så var det GAIS igen. Allsvenskan spelar ju var och varannan dag känns det som. Ännu har jag inte sett atleterna förlora och håller det i sig kanske jag snart får se dom vinna igen. Nån servitör kom fram med underlägg till ölen och sa;"använd dem här turbrickorna". Vilket vi gjorde och det hjälpte ju. Lite. I halvlek garvade vi lite åt ehh incidenten i semin dragons-tälje. En framtida klassiker i vissa kretsar indeed. Dagens garv var annars läsningen på en basket hemsida om coachen vars lag spelar final och så går han och får två tekniska och får lämna hallen och laget förlorar. Undertecknad har ett antal finaler bakom sig, men fan vet om jag ens fått en teknisk i nån av dem och de få gånger jag har fått två så har jag velat ha dem men inte i en final. Hysteriskt kul som fw skulle säga. Och sa. Och på tal om basket hemsidor har en ny poppat upp med namnet basketscenen. Hoppas den håller ett litet småtyket sätt och inte är så välkammad som basketsverige kan vara. F ö är ju basketbloggar bra mycket intressantare än klubbarnas officiella sidor. Vem vill läsa officiellt när man kan få reda på saker inofficiellt? Inte du förmodligen eftersom du läser detta. I morgon kväll bänkar jag mig dock hemma för att se den femte och avgörande damfinalen. Tror inte den visas på nån storbildstv i denna stad. Håller en tumme för de gröna, en vinst för dem vore en vinst för svensk ungdomsbasket och basket i stort.
/henrik

5 kommentarer:

Anonym sa...

Här kommer några sanna citat sagda av bloggarn himself efter han fått några (onödiga) T "det gjorde jag helt medvetet för att tända laget" "jag ville testa laget hur de klarade sig utan mig" "det hade jag och domaren bestämt innan match för att skapa en mer spännande inramning av matchen" "jag ville inte att Andreas C skulle vara ensam om att få T den säsongen" "så gjorde jag alltid för P78" :)

Anonym sa...

efter min numera hjältestatus så åberopar jag ett av Club T's alla motton;
"Det finns inga dåliga teknsika fouls, bara dåliga domare!"

basketscenen verkar inte var mer än en länksamling, eller har det börjat hända saker där?
Vilken coach tog två T i en final? och hur gick det?

/100kg (eller 94kg) norrland

Henrik sa...

anonym 1. Hahaha.True.Men aldrig i en final my friend. Tänk att jag har "fans" som kommer ihåg mina tekniska! Ska man vara smickrad el orolig månne;)
anonym 2. Hör med fw. Biw hänger inte ut ngn. Inte riktigt i alla fall... Jodå, du har en kultstatus nu på arbetsplatser och på pubar. Så your dream has come true!
/h

Anonym sa...

Den killen ska fan ha en medalj.

Stå upp mot det gråa laget.

"Refereeing is a blowjob"

Club T alltid.

Henrik sa...

Han fick ju medalj J!
Av silver...