Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 29 april 2008

Unemployed

Sundsvall spelade så...svenskt på nått vis medan solna inte gjorde det. Håller med det som sas att det inte var nån glöd i matchen (sm final nån?) och det var allmänt tamt, inte minst från hemmalaget. Spelar roll att ha stora spelare när dom inte spelar stort och tar plats. Det vart mer långt än stort. Och så dessa amerikanare som vill skjuta ner månen vid typ femtio bast. Hellre svenska juniorer då. Tror det blir oerhört svårt för sundvall att bryta solnas momentum nu. De har självförtroende och sundsvall känns svajigt. Bra försvar, spela tillsammans och bolltempo, ska det vara så svårt egentligen. Ny match på fredag hoppas på mer fart då. Annars var utläggningen om vm i halvtid som tog en evig tid på sitt sätt lite underhållande för i bakgrunden tvingades spelarna att vänta, hade kunnat skippa intervjuverna med kjellbom/alexander för de gav ingenting. Allt dom sa var att de "skulle köra hårt". well... Fick tips om nån lokal radiointerjuv där nån ringsignal skulle spela en viktig roll, få se om jag hittar den på nätet. Sidekicken är i kvalet och valet och ber om råd precis som om jag skulle vara den rätte att fråga nu med tanke på var jag sitter. Make a decision så kanske det blir den där kaffekoppen i Europa så småningom. Var för första gången i badmintonhallen Fjäderborgen med klassen idag (finns ju inga basketkorgar där) och fick stryk av en kille i klassen. Jaja, han får en femton extra glosor i läxa så han inte gör om det. Och Kentää tar plannja. Var nog en tjugo år sedan som vi coachade mot varandra uppe i Gammelstad i nått usm sammanhang, minns jag inte fel vann vi mycket tack vare Jonas som hystade i en 40 poäng. Se där, ytterligare en coach som jag har pluspoäng på. Ngt av en trend att "klubbtrogna" coacher "får" coacha sina lag verkar det som. Ett sunt tecken iså fall och inte en dag för tidigt. Har jag räknat rätt blir nästa blogg nummer 100. En milstolpe som jag funderar på att fira lite. Hjältar vs Idioter? Hylla de som hyllas borde vs sänka de som behövs sänkas, eller bara allmänt bladder? Fan vet, humöret får styra som vanligt. "Hallelujah i´m overjoyed, drunk again and i´m unemployed" (M Mc Dermott) tillägnas givetvis c dy och c dä
/henrik

Inga kommentarer: