Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 10 februari 2008

Don´t wake the lion

I vårt EU anpassade samhälle undrar jag ibland vart vi är på väg. Och då pratar jag naturligtvis som pedagog. I ett gammalt cortege program hade man en annons för Skanska (som ju heter Skånska men det funkar ju inte ute i stora världen...) med sloganen "nar ut over hela varlden, snart pa manen". Ganska kul. Idag fick jag ett ännu roligare "EUmeddelande" av en av mina tre arbetsgivare; vi skulle "horas ikvall", men det som knackte mig eller knäckte om ni vill var meningen "WT pa forbundet skulle hora av sig senare". Jag fick jaklar, ja eller jäklar då, i mig läsa den meningen två gånger innan jag fattade. Hysteriskt kul som fw skulle saga, ja eller, säga då...
Som lärare blir man mörkrädd, inte nog att talspråk snart är lika accepterat som skriftspråk snart ger jag mig den på att våra å, ä och ö kommer att försvinna. Hogsbo Basket? Goteborg? Skönt att GAIS är Gais på alla språk, sen att det uttalas som guys.. Äh, jag ger mig.
/henrik

Inga kommentarer: