Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 17 februari 2008

Lost for words

Nä. Jag tänker jäklar i mig inte gå upp mitt i natten för att kolla på asg från NBA. Något mer sövande än dessa "matcher" kan jag knappt förställa mig, det ska väl vara Trelleborg-GAIS då, men då finns åtminstone ett sjukt, i.o för sig, men ändå intresse från mig. Uppvisningsidrott utan nerv är fullständigt meningslöst. Såg annars dokumentären "Stand up" på tv2 igår kväll men tema musik contra politik. Hjältar som Steve Earle, Jello Biafra (Dead Kennedys) och Bob Geldorf mfl medverkade. Det amerikanska folket är verkligen dumma i huvudet, vill minnas att Mike Trimmer, en spelare jag hade i herrlaget på -90 talet ofta pratade om att han skämdes över sina landsmän. Musik har alltid för mig varit kommunikation snarare än konsumtion. Dvs att musikerna försöker göra ngt mer än att bara underhålla lyssnaren, som tex Earle men även artister som Afzelius och Wiehe. Sen om man håller med är ju en annan sak. Konsumtionsmusik, dvs hitlistelåtar har för mig alltid varit ointressanta. "Famous 15 minutes" som Warhol sade. Och då tänker jag inte ens nämna melodifestivalen mer än så här. Annars var Geldorfs kommentar om att "Bono älskar världen och vill krama den, medan jag vill klappa till den" en riktig höjdare. Jodå. Så känner jag ibland också och inte bara om världen. Gp hade verkligen koll på våra poängplockare från igår by the way. Ks har tydligen en tvilling i laget och eh fick dubbelt upp. Research någon?
/henrik

Inga kommentarer: