Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 24 februari 2008

What you think you become

Fick en kram av x i dag så nu e vi kompisar igen. Jag vill ändå ge honom en teknisk foul och anmälan till diciplinämnden, dvs m är gjord. Läste på en bg sida om en match där hemmalaget hade förlorat, mest tydligen pga att motståndarna hade haft fräckheten att ha två utländska importer. Blev inte riktigt klok på om skribenten tyckte detta var bra eller inte, men att densamme tyckte att vi skulle investera mer i våra svenska spelare stod ganska klart. Jaja, det står väl varje förening fritt att spela med de spelare man vill, svenska eller utländska bara man har en klar filosofi med vad man vill med sitt lag. Själv fick man via omvägar höra att det inte var bra förra året när vi hade två utländska spelare i laget som fick mer speltid än våra egna produkter. Jaha, jag trodde det var nån form av elit som vi sysslade med när vi trots allt spelar i den nästhögsta serien i landet. I år är det tydligen gnissel om att vi är för unga och är inget riktigt damlag. Suck. Hur man än gör sitter näsan i ansiktet typ. Att ks spelar mycket mer än våra egna produkter trots att hon inte tränar så mycket ses säkert också av vissa fommar som fel. Som ansvarig coach skiter jag i vad folk tycker, att jag dessutom varit på gång att bli polisanmäld av nån tokig förälder pga att hans dotter inte platsade i laget enligt mitt tyckande är ju så här i efterhand både lite lustigt och tragiskt. Alltså, ju högre nivå du spelar på ju mer höjs konkurrensen och kraven, det är inte svårare än så. Jag hade först tänkt att skriva varför ks är med i laget och alla hennes fördelar som spelare men framför allt som människa men jag struntar i det. Det har ingen med att göra. Jag konstaterar bara att vi för tredje året i rad är ett topplag och att under mina snart tre år som hc för laget har jag plockat upp tretton egna produkter i laget som samtliga har fått spela. I rest my case. Nu ska jag iväg och döma(!) för första gången på evigheter. F97 ska spela mot ett pojklag och efter det jag skrev i förra bloggen om domare så ska jag försöka vara konsekvent, men en t till m blir det inte, då får jag ingen middag resten av veckan.
/henrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle vilja ge en teknisk till GAIS och Got-event som återigen verkar placera den trognaste publiken på usla platser.
Livrädda att ståplats-publiken skall komma för nära och skrämma sponsor-slips-sitt-ner-och-var-tyst-publiken.Kanske blir puben även på hemmamatcherna i år.

Henrik sa...

Bara teknisk? Inte disk med en gång? Jaja, vi får la vara glada att vi överhuvudtaget får komma in. Var ska vi sitta? Bakom de där stora svarta j-la uppblåsbara sakerna på kortsidan?