Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 2 februari 2008

I´m the other kind

Hade en lugn träning i förmiddags. Man kanske lurar sig själv, men jag tycker det ser bättre och bättre ut. Att coacha unga spelare gör ju att man ser en utveckling både individuellt som lag så mycket fortare än med äldre spelare. Problemet är bara att de är just unga. Hoppas vi kan överraska i morgon. Inte mycket händer annars nu, hade träning i hall 2, ah hade träning i ettan och pb i trean. Som på 70-talet alltså. Läste en lång artikel i Gp i dag om det här med att blogga. Tydligen är en blogg av en ung tjej (mufare såklart...) den mest popuära och värderad till fem miljoner. Hon är yngre än d alltså. Jaja. Folk har i alla tider velat ha skit. Jag är inte förvånad, men i min bok borde en blogg av tex en läkare, sjuksköterska, lärare, nån från Amnesty eller liknande vara det mest populära. Ni vet, människor som faktiskt gör en insats för andra människor.
Men som Roger Waters sjunger så skall tydligen mänskligheten gå till historien under mottot "amused to death".
Läste vidare att man ska "nischa" sig. Då har jag ju gjort rätt, basket och GAIS mer "nischigt" kan det väl inte bli? Synd att målgruppen inte kommer att vara mer än de närmast sörjande dock... I artikeln stod det också att "man skulle sälja sig själv". Haha. Är det nått jag bara inte kan med så är det just det. Det är la därför jag harvar i ettan antar jag.
Man skulle också noga kolla igenom sin text och redigera. Jag kollar stavffelen en gång. När jag skrev biw på papper redigerade jag aldrig. Tycker klubbtidningar och bloggar ska vara åt fanzine hållet. Vet ni inte vad det är så är ni förmodligen för gamla. Eller för unga tyvärr. Nu har tydligen en "dunkjury" utsetts läser jag på basketsverige. Vet inte vilka, orkade inte klicka in på denna fenomenala nyhet. Suck.
Nä, i morgon äntrar man bussen för resa ner till Skåne och Sveriges näst finaste hall.
Ser framemot att få höra embarmlig musik, bli frustrerad på mina unga spelare, inte fatta ngt som de grå blåser för, bli rånad på en rasta, se mr käka fågelmat men allt är bättre än att åka en minibuss.
/henrik

Inga kommentarer: