Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 26 februari 2008

Nowhere zone

Var på bio med klassen. Ett öga rött, en film som min klass behövde se då de lever i en helt annan värld. Jag gillar filmer som får en att tänka lite samtidigt som den är underhållande, ugglan Magnus fick mig att smålé och nu börjar la mina klass att prata som förortsungarna i sthlm, men thats fine. Jag ser det som en utveckling av språket och inte som många kollegor en nedgång. Det svenska språket mår bara bra av nya influenser. Ett språk som inte utvecklas dör, jag menar, hur många känner du som snackar latin i dag? Lyssnade igenom Brandos nya igår min idiot, vips var klockan halv ett på natten och sängdax passerat för länge sedan. Dvdn gjorde mig dock sjösjuk med alla snabba klipp hit och dit. Vad är det för fel att hålla kameran still i åtminstone tio sekunder? Men versionerna av "The keeper" och "The light of day" slår orginalen så du får la låna den inom kort carlsson d y. Nästa släpp att se framemot blir "Float" med Flogging Molly, synd att jag redan har hört den. Med dagens teknik går det onekligen undan. Igår stämde jag i bäcken lite innan träningen och sedan gick jag, innan träningen. Jag var inte helt rättvis mot alla men attityden och slappheten hade gått för långt. Jag kräver inte mer av ngn än av mig själv men när man inte når upp till det så lackar jag ur. Det har jag gjort förr, men det är ingen stor sak för mig och inget som behöver bli en novell. Resultatet i dag var vår bästa träning på förbannat länge. Det var lite av "rule by fear" och i små doser funkar det. Det gäller att ta ansvar för sig själv och där är inte alla än samt att ta ansvar för mer än sig själv, dvs laget och där är vi definitivt inte än. Men det var vi inte förra året heller även om vi hela tiden försökte, eller hur ki? Handlade på ica idag och kom hem med två böcker, det är bokrea överallt t.o.m bredvid köttdisken. Robinsons nya och om jag har räknat rätt, min 44e Stephen King bok. Han är så mycket mer än bara skräck. I min bok (jag vet, jag har många...) är han nummer ett då jag läst honom i snart 25 år. Nu är bara frågan när jag ska hinna läsa böckerna, kanske på påsklovet? F ö kan vädret få dagens t.
/henrik

2 kommentarer:

Ann sa...

Jag tycker läsa din blogg.

Anonym sa...

tack.