Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 13 februari 2008

Xavante

"They are overdoing it" sa ks efter matchen igår och syftade så klart på att de vann med hela två poäng. Vi har ju för vana att vinna med ett, då vi tycker att det räcker. Konstig match, i första trodde jag att först till hundra vinner, men i andra visades ngt som kan kallas defence och det är faktiskt underhållande det också. Underhållande är dock inte mixstafett i skidskytte, visst är de flesta idrotter konstruerade men kom igen! Vad är härnäst? Orienteringsbowling? Läser på basketsverige om gnäll på dåliga publiksiffror och det må kanske vara så, själv tycker jag publiken som väl är på plats suger. Är det tennis de tror att de tittar på? Och lägg ner fommen som skriker "kom igen nu publiken" efter fyra sekunders spel. Jag hatar verkligen när folk ska tala om för mig när jag ska klappa eller bua. Jfr med fotbollsklackarna, det måste komma från publiken själva och det kommer när laget presterar och nån eller flera i publiken tar på sig rollen som hejaklacksledare. Inte att nån icke-basketkunnig skriker i en mic att "kom igen nu publiken". Pratade med legendariske ee igår och ska göra det igen i em. Hoppas han kan hjälpa d inför hösten. Oerhört trevlig kille och en av mina absoluta idrottsfavoriter genom tiderna oavsett sport. Så långt ifrån "hipp kille med tatueringar" man kan komma. Och Gais och Da Cruz är lite oense läser jag. Jaja. Det löser sig säkert genom att gå ut och gnälla i tidningen. F ö undrar jag när dom ska göra mål. 0-2 och 0-0 så här långt. Ikväll eller i morgon väntar jag besked på kval eller inte. Det blir nog nej för tredje året i rad. Det ska f-n att vara damlagscoach. Men kul är det!
/henrik

Inga kommentarer: