Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

fredag 22 februari 2008

I heard it through the grapevine

"Det finns pengar till ett nytt Ullevi och de bygger ut Frölunda torg men inga pengar till vår skola", så uttryckte sig en av mina elever i dagens gp. Som lärare blir man lite nöjd när ens elever har kommit så långt i sitt tänkande. Själv fick man inte med ngn kommentar men lika bra var kanske det. Tjänstemännen vill alltså lägga ner en liten skola som fungerar så som en skola ska fungera. I det här landet ska man inte vara ung, gammal eller sjuk för se på det kan man inte tjäna pengar. Kvalité får inte kosta något, utvecklingen går onekligen bakåt för tillfället.
Var så trött igår att jag faktiskt somnade i slutet av Euroleague matchen som ändå som vanligt var underhållande. Jag tror att Roma vann till slut, men är inte säker. Säker var dock Dahlborn som rabblade när spelarna var födda och hade födelsedag och att det var därför de var i bild. Han e sanslös. Läste mer i gp om ett rykte att dj ska till norrland. Det får mig att tänka på coachen vars spelare var på gång till norr, coachen tog ner spelaren i en källare, släckte ljuset och sa "eleven months like this man". Spelaren skrev aldrig på. Vet inte om det bara är en skröna men coachen ska tydligen ha varit Duncan så då är det nog stor sannolikhet att den ändå är sann. Ett annat skånelag vill inte gå upp i ettan för att spelarna är för unga. De är knappt 18 år. Haha och hur gamla är vi? Och varför spelar inga vuxna damer basket i denna stad? Det är ett ämne för en blogg indeed, men inte denna gång. Riktig sketträning igår, med lite energi och många borta, det kommer att bli tufft i morgon, men jag känner mig frisk i alla fall vad det nu kan betyda.
/henrik

Inga kommentarer: