Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 3 februari 2008

Whatever you do be a seeker

anteckningar från motorvägen
Sitter med Flogging Molly i öronen, de kan nog få fart på både döda och undertecknad. Soligt i Halland och Skåne, om det här var vintern måste våren va på väg som UL sjunger. De var la här han kysste havet förresten, skulle inte göra det idag. Passerar mina rötter, både mamma och pappa kommer från Bjärehalvön och tänk om de inte flyttat -66. Vad hade jag varit då? Tränare i nått fotbollsgäng i div Z och hejat på Hif? Hemska tanke, slumpen styr onekligen ens liv. Så vad händer när denna säsong är slut? Fan vet, har dagar då jag är trött på allt och har dagar som får mig att undra vart jag är på väg. Har åkt halva landet med buss, Dalsland är dött, Värmland och Småland är bara skog, Halland susar man igenom, Skåne är vackert men motorvägar är förbannat trista. "The point of the journey is not to arrive" som Geddy Lee i Rush sjunger. Och, visst vägen bör vara viktigare och roligare än målet. Såväl i basket, som att resa, som i hela livet. Mål och resultat är överskattat. Losersnack? Kanske, men håller man inte ögonen på vägen kör man av och det resultatet vill man aldrig ha. Varken med basket, minibuss, sitt liv eller sina mål. "Son, whatever you do, be a seeker" (Steve Earle)
hemfärd
Do you believe that we can win? Yeah right! Vinst med en pinne borta mot seriefavoriterna.. not to bad. Men vi måste komma till skott med det här med osportsliga fouls. Vi fick en emot oss i andra perioden, i fjärde kunde de ha blåst både en och två gånger på våra motståndare men icke. Domarna vet inte/vågar inte blåsa och jag klandrar dem inte. Det är en del av spelet var svaret som jag fick. Jaha. Men inte i ngn annan period än den sista? Kanske om man fick ett straffkast plus boll vid sidan på alla fouls i säg de två sista minuterna skulle kunna hjälpa? Jag vet inte, men jag tycker faktiskt synd om de grå. Snacka om taskiga arbetsförhållanden. Annars en av naturliga skäl skön hemfärd. Väl hemma får man reda på att f97 åter piskat sina motståndare rejält och att GAIS förlorat sin första träningsmatch. Skönt att allt är som det ska.
/henrik

Inga kommentarer: