Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 20 februari 2008

Mr bad example

Censur. Försökte uppdatera biw på jobbet mellan lektioner och möte, alltså på min rast men se det gick inte. Nån "websense" hade blockerat det. När jag sökte vad detta websense var för nått så var det nått filtreringsverktyg enligt wikipedia. Ett amerikanskt företag och tydligen lite kontroversiellt eftersom det tydligen stoppar viss rapportering om tex Irak och d y som inte är så Usa vänligt. Och ett sådant företag anlitar en svensk skola! Men jag ger mig den på att jag kan komma in på andra hrmf barnförbjudna sidor. Men ajabaja, inte på arbetstid och inte på rasten med skolans saker. Så nu blir det att blogga hemifrån (med en data som jag lånat från skolan, haha). Så jag fick surfa runt lite på olika basketsajter istället och läste bl.a om en spelare som tyckte att det egna laget var lättscoutat. Jaha, jag hade satt den spelaren på bänken direkt det hade nog lett till att det blev lite mer svårscoutat då. Vad bloggarna på basketsverige skriver orkar jag inte ens nämna. Meningslösheter staplade på varandra dag ut och dag in, ungefär som här antar jag. Och i en skåneklubb händer det inte så mycket tydligen eftersom dess kansli kan blogga på arbetstid. Akta er för websense. Censurera internet, sicken idé. Försök censurera mig bara, många har försökt men ingen har lyckats.
/henrik

Inga kommentarer: