Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 25 februari 2008

The Keeper

Yes! Så kom den. "Town to town sun to sun", live dvd och cd med kultbandet The Brandos. Låtar som "The keeper", "The solution" "The siege" och "Gettysburg" i ny tappning och med vår samtids främste sångare Dave Kincaid i högform. Minns när jag och carlsson d y gick till gamla Magasinet för att se dom -88. Vi tog oss varsin öl i baren och funderade så smått på att ställa oss vid scenen, men då såg vi bandet sitta vid bordet bredvid och käka. Så det blev en öl till istället. Ganska långt från Springteens ullevikonsert för nått år sedan alltså. Blue rose records är deras skivbolag och där finns också hjältar som Steve Earle och Michael Mc Dermott. Värt att kolla upp fw! Fick en kommentar av carlsson d y på gårdagens blogg. Mmh, det är la risk att vi sitter bättre på Maiden än på GAIS-Elfsborg. Glidare och sponsorer ska ha det bäst, knuffa bort die hards fansen bara. Snart kanske de kommer att snacka om nån hopslagning också, ja just det, det har de ju redan gjort. Måste säga att jag hade en klockren domarinsats igårkväll, med tofflorna på givetvis. f97 mot p97 och det var en liten kille som jag fick säga till vid två tillfällen för att han protesterade och gjorde en "italiensk fotbollsgest med händerna" som jag avskyr. Efter matchen tackade en spelare mig. Just den killen. Det tolkar jag som om att han var nöjd att jag såg honom och förmodligen att jag sa till honom. Våga vara vuxen som nån sa. Annars la i ribban när hon innan uppkast högt och tydligt sa "det är ju pappa som dömer". Teknisk foul till dottern också? Hade min livs kortaste träning ikväll. Fortsättning följer.
"I am the keeper of the old ways and I remember the younger days. I look to the east for the rising sun and bow to the west when the day is done". (The Keeper, The Brandos)
/henrik

Inga kommentarer: