Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 23 februari 2008

Where does it go?

"Jag känner tydligen inte min kropp". Sicket härligt citat av hon längdskidåkerskan. Ungefär i klass med "kroppen svarade inte" som dom också kör med ibland. Det finns inget språk som är så misshandlat som idrottsspråket. Jag menar hockeyns klassiker "snett inåt bakåt" eller fotbollens "bollen är rund" (vilket jag ibland betvivlar när jag ser på GAIS) är ju ehh lite knepiga. Själva är vi inte så vackra heller med vårt svensk/amerikanska basketspråk. Kom på mig själv härom kvällen när jag snackade basket med dc som jag känt i hur många år som helst och utan att tänka på det började vi för första gången att snacka engelska med varandra. Autopiloten gick igång liksom. Jaja. vinst i dag men inte vad det vackert med det går att vinna matcher på olika sätt och detta var ett kanske inte så kul men två poäng till blev det i tabellen. Jag gillade också coach lg kommentar om att varför ks var med. "Hon är ju i vägen hela tiden och dessutom förstår hon spelet". Touché. Jag håller med, tyvärr kunde jag inte med att lägga mig som jag lovat, men å andra sidan ljuger jag ganska friskt ibland lg. Jag gav ju bort en time-out i alla fall. Tre matcher kvar nu och denna säsong kan bli historisk för mig. Jag har nämligen inte fått ngn teknisk än, förmodligen börjar jag bli gammal för jag tycker inte de domare vi har haft under säsongen varit speciellt bra. Men värre tycker jag det är i ligan, där det ibland verkar vara en domare som har med sig två praktikanter. Sorry men det intrycket har jag. Hos oss är det dock bara en praktikant. Det är som jag sagt i tusen år, om bara domarna är konsekventa så är det okej i min bok, är dom dåliga så var konskvent dåliga då. I dagens match var väl det lite åt det hållet ibland men vi var inte så vackra själva. Hade f ö en kul kväll, hämtade x hos en kompis och han tvärvägrade att följa med hem så det blev att bära honom i ena handen och kläderna i andra och ut i regnet fullständigt utpumpad och blåslagen. Kan man ge sin son en teknisk foul?
/henrik

Inga kommentarer: