Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 16 mars 2008

Bury me standing

Söndag och inte mycket händer. Solen skiner och nått som kanske kan kallas vår verkar vara på gång. I mitt fall märkte jag det redan i morse med rinnande ögon, just det, allergieländet väntar bakom knuten igen som det har gjort sedan jag gjorde lumpen i slutet av åttiotalet. Skicka ut en asfaltsunge i klorofyllen tror sjutton det att ens kropp, van vid asfalt, moppeavgaser och höghus sa att det här är för mycket frisk luft och skog för dig. Och inte gillar jag sommar och vinter heller, nä regniga höstdagar mår jag som bäst, passar in på det lidande man som gaisare ständigt genomgår. Men visst är det skönt att höra x springa ute och leka igen. GAIS vann igår i ytterligare en meningslös träningsmatch och dom bytte rätt friskt ca 15 spelare. Det har jag aldrig fattat. Vad får man ut som tränare av det? Ungefär som om jag skulle spela tjugo tjejer under en match. Ingen hinner ju göra nånting. Träning ikväll, två kvar innan sista matchen på onsdag sedan väntar ledigt i två veckor. Hinner se den allsvenska premiären innan vi drar igång igen och då får man ju en chans att kunna få ut sina demoner. Miami-Dallas ikväll låter tämligen ointressant men jag har ju läst ut senaste Banks så jag ger det nog en chans i alla fall. Utan ljud blir det för dessa amerikanska kommentatorer ger mig huvudvärk och det räcker med allergin.
/henrik

Inga kommentarer: