Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 26 mars 2008

Paranoid

Köpte den andra kvällsblaskans allsvenska bilaga. Och se, den gode Anrell tippar GAIS på sjunde plats och rent allmänt är de mer GAIS vänliga än gt. Kanske ska byta tidning för gott. Ett kul citat här var Sundsvalls tränare som sa att "vi hade dem i säcken, vi knöt gaffeln och släppte ketchupen". Var också och fyndade på ett boklager och inhandlade en Rankin, en King (nr 46) samt en biografi om Dylan. Har aldrig varit nått fan av honom, men det känns som om man bör ha en Dylan biografi om ni förstår. Har dessutom gillat de rockbiografier om Ian Gillan, Steve Earle, trummisen i Pink Floyd och Lemmy Kilmister som jag har läst tidigare. 25 spänn st kostade böckerna, rena fyndet till skillnad för de 150 spänn som jag tvingas punga ut för att lida i 2 x 45 minuter på söndag. Följde live basket tidigare ikväll. Skiftade ganska snabbt bort eldkvarn-quisling som aldrig vatt spännande och följde istället coach busk vs coach j. Den var mer spännande trots att man bara fick se siffror och bokstäver ploppa upp. Eos skytte höll på att vinna matchen åt dem (har du inte scoutat rolle?) men Eskilstuna vann med tre till slut. Bra, jag hoppas nämligen att båda dessa lagen inte spelar i ettan nästa år och då gäller det nog att man vinner sina hemmamatcher i en så kort serie. Något som säkert fw kan stryka under i afton.
Vidare i fotbollsbilagan läser jag att man haft genomgång av hur klubbar använt sk ny teknik, ni vet GPS där, pulsklockor här, syreupptagningsförmåga till höger och vänster. Ljungskiles tränare svarade; "nej, det använder inte vi.""Jag ser på spelarna när dom är trötta". Jag gillar sånt trots att det kommer från mannen som sa nej till GAIS. En interjuvad gaisare menar att "GAIS blir fågel eller fisk (jaså, vad ovanligt...), vi är ett högriskprojekt denna säsongen." På nått sjukt sätt gillar jag det också.
/henrik

Inga kommentarer: