Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 1 mars 2008

Honor among thieves

GAIS slog ifk! Ja ifk Norrköping i och för sig men ändå. Tre mål gjorda hör inte heller till vanligheterna. Får se vad som skrivs om detta, efter förra matchen spekulerades ju det om dom skulle kunna hänga kvar. Nu blir det la i stil med "stabilt mittenlag" kan jag tänka. Jaja, dom har tippats i botten varje år så det blir säkert samma visa i år och nej, jag har inga större förhoppningar, det är säkrast så efter drygt trettiofem års lidande. Kommer ihåg att det var på hösten -87 som jag gick in på skivfyndet på torget letandes efter nått nytt från Maiden, Priest, Sabbath eller nått med fräckt omslag. Butiken spelade dock nått helt annat och när jag tittade efter var det Brandos debutplatta och låten "a matter of survival". Jag köpte Lpn (fanns ju inga cd då) och min "hårdrocksperiod" ebbade ut men finns ff kvar. Att nu drygt tjugo år senare höra dessa låtar känns bra och fler borde upptäcka dom. Jag försöker göra mitt i alla fall. Åker till Jerusalems förort i morgon, svår bortamatch och lite av sista resan för i år. Det är inte många matcher jag har varit med och vunnit i den gympahallen. Sen vidare till landet för att se ligabasket och delar av framtiden. Hoppas jag kan skriva nått positivt om det i morgon. Ja och vår match förstås. Konstaterar också att Signal är en av Kings allra vassaste böcker. Läste nog till två igår natt och ja, världen som vi känner den har gått åt helvete. Normaltillstånd för oss gaisare alltså.
/henrik

Inga kommentarer: