Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 31 mars 2008

Back on the stamping ground

Så, 08.08 stämplade man in på jobbet igen. Skrivbordet var givetvis överfullt av papper efter en veckas ledighet och "rättningshögen" tror jag hade växt sedan sist. Hade nga hål som jag använde till att planera och rätta, barnen var som vanligt pigga och goa och förutom en mindre fraktur på en kille under rasten så var det verkligen "en dag på jobbet". Gött med lite bambamat igen, har nog saknat det mest under lovet tror jag. Under eftermiddagen var det back on the stamping ground igen. Det var tolv dagar sedan som jag var i hallen och ligalaget tränade inte och förra året när man hade ett "vuxet" lag så var lovet längre. Nu med juniorer och turneringar på gång så var det dags att köra igång igen. Snackade lite med mr och sl som båda klippt sig a la bowlingklot (riskerar man inte halka av kudden tro?) och sedan var det dags för träning. I början märktes det att vi varit borta ett tag, bollen var ovanligt rund och jobbig, men efter uppvärmingen så såg faktiskt 5-5 spelet inte så dumt ut faktiskt. Hyfsat bra intensitet och spel, orken sådär och försvaret tämligen obefintligt but so what. Vi har tid på oss och ikväll var det en "komma igång träning". Inget annat. Satte mig och väntade på d efteråt och suckade djupt över att se alla våra pokaler stå på kaffe och godisautomater. Hur svårt är det att spika upp några hyllor så det ser lite proffsigare ut egentligen? Det torde ta en eller två timmar att få det gjort. Men historia har aldrig varit nått för den här klubben tyvärr. NBA igår var precis så trist som bara NBA kan vara. Idioter till kommentatorer, reklamavbrott var tionde sekund, ointresserade spelare a la Mc Grady och ojämn match från andra q till slutet. Då var faktiskt andra halvlek igår roligare trots att nada hände under en halvtimme. F ö har jag bestämt mig nu om nästa säsong. Besked lämnas givetvis här på biw i morgon.
/henrik

Inga kommentarer: