Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 8 mars 2008

Don´t eat the yellow snow

Internationella kvinnodagen. Vad är det för nått? Jag tolkar det som att övriga 363 dagar är mansdagar då. (Vi har ju en dag för de menlösa barnen också i december...) Så hur firade jag min fru och dotter då? Jo, genom att hålla mig borta hela dagen i en hall och få stryk. En tuff helg indeed för både kropp och huvud. Det går inte alltid som man vill men man får en bild över hur människor reagerar i krävande situationer vilket är nog så viktigt. Sen är det det svåra att fundera över sin egna roll och beteende också. Men jag har coachat i 26 år och varit lärare i 10 så jag anser mig ha lite på fötterna i alla fall. Vad har hänt i världen då? Har ingen aning, man lever ju i exil sådana här helger, får väl kolla text tv senare. Men GAIS är ju på träningsläger så de har inte förlorat nån tävlingsmatch ännu. Alltid nått. Tydligen melodifestivaltjafs ikväll, i sa ngt mycket sanningsenligt om det när jag gnällde i förra veckan, hon sa att "det här programmet är inte för vuxna". True. Det sägs ju att det finns tre kategorier människor som säger sanningar: barn, alkoholister och invandrare. Fan vet om det stämmer men lite sanning ligger det nog helt klart i det. Vi snälla svenskar har ju en tendens att vara konflikträdda tyvärr. Nä, jag är nog för gammal både för melodifestivaler och sammandragningar i sm för ungdomar. Men jag har åtminstone sett nga riktiga talanger i helgen hos alla lagen och även mitt eget och det glädjer mig alltid men no pain no gain. (Titeln har jag velat ha länge nu. En ganska miserabel låt med Zappa men jag har alltid gillat titeln. Tillägnas han i norrland.)
/henrik

Inga kommentarer: