Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 25 mars 2008

Sound of the underground

Titeln är en låt av Demon som jag nog hade valt om jag inte hade valt biw om ni förstår. Läste på basketsverige om "alla basketbloggare" och vart nervös, men nä, biw verkar simma omkring bortom storTjockhultsområdets intressesfär vilket gör mig nöjd. Jag håller mig gärna till att reta skånska coacher och göteborgska ordförander samt underhålla landsmän som flyttat till landet och norrland. En bloggare skriver att "han hejar på alla lag i ligan". Jaha. Finns det ngt tråkigare än opartiska texter? Jag menar, det var väl därför detta fenomen startade? Att få slippa TT och klyschor och klichéer (hemskt svårstavade ord by the way) och få läsa vad "fans" tycker. Inofficiella synpunker och nyheter är ju fan så mycket roligare än officiella och ger inte minst bränsle till debatt som är ett utdött fenomen i svensk basket. Snackade med fw och kom in på det här med talangutveckling, vilket man alltid gör med honom. Varför är det inte ett krav att alla herr/damliga klubbar skall vara representerade i u20/jsm? Det skulle ju vara ett sätt att åtminstone försöka säkra återväxten. För mig är det som tex Akropol, Umeå och Sundsvalls damer gör bara konstgjord andning. Men nä, slips på coachen och samma tröjfärg på alla i seket samt trägolv, helst direkt från småland är det som prioriteras i svensk basket. För att inte tala om att vi bara går back 4% publikmässigt inte 12%! Ska man skratta eller gråta? Och när jag ändå är inne på det, fick mail från ligalaget ang priser för inträde nästa säsong. Man har här lyssnat på kritiken och sänkt priserna vilket är bra. Men vem köper nått innan man vet vad man får? Själv vill jag inte se nån ryss igen. Har skumläst gts fotbollsbilaga och följande goa citat måste jag bara delge Er: "Jag kommer inte att ta ordet SM guld i min mun", säger Roland Nilsson ny tränare i Malmö. Nähä? Och vad gjorde du nyss? Men Rolle är en GAISikon och jag gillar verkligen att han utklassade nästan hela mff truppen på löptestet de har haft. Säger en del om dom spelarna och Rolle... Visste ni för övrigt att GAIS har hela 8 spelare som spelar eller har spelat i olika landslag? Det är annat det än för ett tiotal år sedan då de värvade en finsk landslagsspelare. I bandy.
/henrik

Inga kommentarer: