Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 9 mars 2008

Let me out of here

Läser en glad nyhet i gp i dag, the hero Steve Earle kommer till stan den andre juni för spelning på storan. Okej, hans senaste var lite halvtråkig men som artist är han alltid intressant och det brukar vara många låtar på spellistan. Har sett honom två ggr och han har aldrig gjort mig besviken men storan är jag lite skeptisk till. Skönt annars med en konsert i stan, jag har varit på konstiga ställen senaste året, Fogerty i Kungsbacka, Oysterband i Vara av alla ställen samt Tony Carey i Västerås. Nu blir det Earle och Maiden i sommar. Köpte gt idag endast pga att söndagar har Mats Olsson två sidor och han är alltid läsvärd, idag hade han avslutningen att "nu får det vara slut på musikaler och melodifestivaler och andra meningslösheter-hail to rock´n roll". En tuff helg är över, tuff fysiskt och mentalt men jag är nöjd med vår avslutning idag då vi precis som legendariske Pelle Blohm stod upp oavsett utgången av matchen. Jag är helt klar på att olika beslut som jag tagit under denna resan har varit de rätta, framför allt långsiktigt och det måste alltid stå över det kortsiktiga tänkandet som styr så mycket av dagens idrott tyvärr. Nu väntar en vecka med ytterligare två matcher innan vi tar träningsledigt i två veckor. Då ska jag ta mig en funderare vad jag ska göra nästa säsong och höra med klubben vad dom vill med mig och laget. Vi får väl se vad det mynnar ut i. Tänkte se på NBA ikväll kan bli en bra match, om inte så är det kommisarie Banks som gäller. En god bok slår alltid en halvtaskig basketmatch. Och till sist upphör jag aldrig att förundras över att GAIS dissas i massmedia. Ingen match i tv i år och i dagens gt tror de sk självutnämnda experterna att nye tränaren blir en flopp. Tränarrollen är starkt överskattad, tro mig.
/henrik

Inga kommentarer: