Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 2 mars 2008

Road trip

Iväg från hallen samtidigt som ligalaget. I ellosland regnade det och i jerusalems förorts gympahall var det kallt som attan. Bra intensitet och bra juniormatch i en halvlek sen tar bensinen slut i mitten av tredje. Returtagningen fungerar inte alls och då är det svårt att vinna. Synd att vår streak återigen dör på samma ställe som förra året. Snabbt in i bussen och ett kvickt matstopp på en mack. Nu är jag så hungrig att jag mår illa och mycket riktigt köper jag bara fel saker. En multivitamindryck (que? va är det för namn egentligen?) istället för en äpplemer och en sallad med ananas i som jag är allergisk mot. Ställde mig och plockade bort det vid en papperskorg, livet on the road är onekligen glamoröst. Iväg till byn som gud glömde strax utanför ellos och kommer lagom till halvtid. Är nu redigt trött och ff hungrig men imponeras trots det av framför allt Halvarssons spel. Oerhört imponerande. Lika imponerande var domarnas beslutsamhet att kvitta fouls tyvärr. Nå, girls of fw ledde i stort sett hela tiden och vann fullt rättvist matchen, men det är imponerande att se ett lag med endast egna produkter spela så bra basket även om de säkert har spelat bättre i andra matcher. Well. Ett kvickt not so bad till fw, en djup suck över hl:s klädsel och upp till bussen igen för hemfärd. Det var nog sista gången jag försökte mäkta med två matcher inom sex timmar och med åtta mil emellan. Väl hemma får man åka och lämna tillbaka filmerna man lånade försent, men slipper avgift, blir sparkad av x i huvudet under tandborstningen varav han kiknar av skratt. Tur att man kan gå till jobbet i morgon och vila upp sig.
/henrik

Inga kommentarer: