Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

fredag 28 mars 2008

I am the one you warned me off

Slutspelstider i basketen och vad är det som händer? Spännande matcher? förmodligen. Bra stämning på läktarna?förhoppningsvis. Skandaler?fan vet egentligen. Det som har inträffat är tydligen att nån ligaklubb har anmält en domare (!) för att denne uppträtt obscent (vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig, men...) mot klubbens ordförande och sportchef tror jag, för ett tag sedan. Allvarligt? Nu snackar vi inte ens sandlådenivå och jag struntar fullkomligt vem som har rätt eller fel men detta känns inte värdigt idrotten basket. Då tar jag hellre den avstängning och tydligen flera hårda fouls som var på tapeten mellan 08 och scania. Känns lite mer värdigt i mina ögon. Och i kvalmatchen igår var det tydligen en ehh ojämn domarinstas om man får tro den ene parten i målet, klart att det hjälper att ösa ovett över domarna i tidningen dagen efter. Suck. Om någon tror att tidningarna ska skriva om m a t c h e n när vi inom svensk basket håller på så här så grattis. Nä, skandalrubrikerna kommer att hagla och vi suckar och klagar på journalisterna. Precis innan jag började skriva såg jag att Gervin hystat i 53 poäng och att eldkvarn har kvitterat sin kvart mot drakarna. Hoppas kunna läsa om Gervin och matchen efteråt och inte börja undra vem som dömde den. "Jag älskar lukten av bananer på morgonen" sa Horton i samma film som hans namn. Jag var nog den ende som skrattade till i biosalongen när jag hörde detta medan x tittade konstigt på mig, men det var inte läge att börja förklara att "det finns en film som heter Apoca.." för en sex åring. Skön film men jag undrar när jag senast var på bio och inte såg en barnfilm. Måste varit nån gång förra seklet. Läser King nu och jävlar! Den mannen kan berätta en historia, helt fast i en berättelse om en bil (återigen) med magiska krafter. Det krävs bra författarskap för att fånga en läsare med det ämnet, eller så är jag bara lättroad. Ett och ett halvt dygn kvar nu. Laguppställning enligt mig: Dime-Lundén-Halsti-Tobiasson-Gustavsson-Nicklasson-Lundgren-Ekong-Wanderson-Friberg-Morais. Och jag skiter fullständigt i vem det är som är domare!
/henrik

Inga kommentarer: