Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 18 mars 2008

Devil´s right hand

Vi behöver goda nyheter. Det känns som det varit lite av den varan på sistone men nu har jag åtminstone fått två goda nyheter som gör att basket änna inte känns som allt. Igår kom en av mina spelare och sa att en nära släkting nu har besegrat en svår sjukdom och är frisk. Vad gör det då om spelaren ifråga slänger bort några bollar i morgon? Satt och rättade matteprov nr 47 av 63 när mobilen ringde. En av mina elevers föräldrar hade varit på nämndmötet och ta mig fan, politikerna röstade ner förslaget från tjänstemännen att lägga ner vår skola. Jag hade det lite på känn, en bra debattartikel i dag i gp och drevet har gått rätt rejält i förorten i väster. Nu får skolchefen bakläxa och man ska aldrig aldrig underskatta opinionen. Slog vad med min chef om detta och vann således vadet. Ja, ni läser rätt, jag var positiv om utgången. Gott att det sunda förnuftet får råda över tjänstemäns eviga jagande på att tjäna pengar. "talk, don´t talk if you got nothing to say, walk don´t walk if your feet don´t know the way" som Dave King skrivit. Verkar ha varit en osannolik upplösning i ellosland när eldkvarn vann på sista skottet i förlängningen och därmed gjorde slut på ellos slutspelsdrömmar så nu hamna dom på samma nivå som ligalaget från stan. Bra att de torskade i förorten ikväll, nästsist kommer ingen ihåg, sist kommer alla ihåg och från den positionen finns bara en väg. Detta är också på sätt och vis goda nyheter.
/henrik

Inga kommentarer: