Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 6 mars 2008

It sure was better back then

Ännu en ny spelare på väg in. Bosnisk landslagsspelare läser jag. Det hade varit grymt om det handlat om basket, men det handlar om GAIS som nu börjar klättra i listorna när det gäller antal nationaliteter i laget. Den där Bosman hade nog ingen aning iså fall skulle han skaffat nån copyright. Märklig dag på jobbet, hade på mig skjorta och kavaj och ungarna såg ut som nått från Bullerbyn. Jag fick åtta röda äpplen och malde på med skapelseberättelsen och skickade dem en efter en i skamvrån. Hade aldrig varit lärare för 100 år sedan. Men vatt positivt överraskad när jag frågade barnen vad de tyckte om Darwin, en tjej (of course) fattade galoppen och sa att han tycker vi inte om.Men usch, nån skådespelare blir jag aldrig och det svåra var att mitt lärande idag var precis stick i stäv med allt jag känner. Debatten i basket rullar på med gnäll på "marabo" (den var la kul?) och att de förlorat matcher som folk inte tycker att de skulle förlora och insunierar falskspel. Tja, när två lag möts i basket förlorar faktiskt ett varje gång. Det vore klädsamt om man grävde där man stod istället och funderade på sitt egna lag och ge fan i att tro nått om andra. Frågade junisarna om nån visste nått om luleå som vi möter i morgon kväll. Jo, lr kanske inte spelar. Så mycket scouting kör vi med. F ö anser jag scouting vara väldigt överskattat, ingen spelare eller match är den andra lik och fan vet om spelare läser igenom det coachen skrivit. Kommer ihåg en rapport av en coach där han skrev om en spelare att "han går aldrig vänster", första anfallet och spelaren ifråga drivar vänster och dunkar så in i helvete. Tack för kaffet typ.
Nu väntar en Euroleague match, tur att dom kör med repriser hoppas denna bildproducent är nykter bara för han igår kan inte ha varit det.
/henrik

Inga kommentarer: