Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

fredag 14 mars 2008

Rått och romantiskt

Såg Maccabi slå Madrid sent igår kväll, som vanligt underhållande och jag gillar verkligen den där grekiske domaren som ser hur cool ut som helst och har total koll på matchen. Gillar också att den spanske coachen vägrade att hälsa på sin coachkollega efter matchen efter att han tagit time out i returmöte i stor ledning. Däremot var väl hans coachning sisådär när man inte foulade för att undvika att få en trea i baken. Skönt att se mänskliga fel även på denna nivå. Åt förresten upp ostbågarna som carlsson d y hade med sig kvällen innan. Dom var goda. Har inte hunnit lyssna igenom Nick Caves nya än, antingen är den grym eller i princip olyssningsbar, han blandar rätt friskt den mannen, tur att jag inte betalat nått. Ska snarast inköpa biljett till Steve Earles spelning, skulle jag beställa två, fw? Hade ett relativt långt samtal med en gammal ass coach till mig igår. Vi "återkopplade" för fullt och nådde väl nått slags konsensus tror jag. Kul att en gammal favorit verkar vara på gång tillbaka och ännu mer kul att nästan ingen som läser detta begriper vad jag skriver om. Well, jag kan ju inte bränna varje bro som jag kliver på. Helg igen och våra sista två matcher ska spelas av sen väntar ett litet förlängt påsklov som ska ägnas åt att få distans till det här med basket. Basket ja, vad händer i nuläget? Jo efter nonsensdebatten om Marabo så har nån damligaspelare stängts av i två matcher för, som jag uppfattar det en "hard foul", fick hon inte hjärnskakning som d fick i vintras är det inget att gnälla om tycker jag, kval till damligan börjar snart och ett lag börjar närma sig gränsen "vadvieduktigaochtittaviharbarasvenskaspelaredetharintedomandra" och det är onödigt. Det vet alla och åtminstone undertecknad hoppas att dom går upp. Sen vilka nationaliteter som finns i lagen är ointressant anno 2008. Jag menar hur många engelsmän spelar i Arsenal? Hur många Gårdapojkar sparkar boll i GAIS? Sen om det är bra är en helt annan debatt. ks messar och ska hör och häpna träna med oss ikväll inför de avslutande matcherna. Fan, då måste jag kanske planera träningen... (Titeln denna gång enkom för...)
/henrik

4 kommentarer:

Anonym sa...

Carlsson för fan. Nu är du helt ute och cyklar. Jag har inte sett något om våra kvalmotståndares nationaliteter i laget, eller om att vi skulle anse oss särskilt duktiga för att vi bara har svenskar i laget. Precis som du alltid vill framhålla att ni har ett ungt lag och ändå klarar er bra i ettan så gör vi reklam för den trupp vi har och de bra egenskaperna med den truppen. Jag och alla andra inblandade i vårt lag och vår förening skiter väl fullständigt i om Sundsvall har värvat amerikanskor, ryskor eller kinesiskor. Jag tror du är lite extra känslig i den här frågan för att Ni fått utstå en del kritik för Katinka. Eller åtminstone att Ni trott att Ni kritiserats för det.

Henrik sa...

Hehe. Hej Fredik. Kul att du läser biw. Ajdå, det verkar snarare som om detta var känsligt för dig. Jag syftade i.o.för sig mer på uttalanden från Er sportchef i diverse tidningar samt Er blogg dvs era supporters. Jag fattar väl att du som Coach vill sätta press på era motståndare och minska pressen på dina egna spelare. Jag hoppas verkligen att ni går upp-tro inget annat och med "bara skåningar";) Din nästsista mening är ehh ganska nära sanningen, den sista är det dock inte. För precis som du(?) skiter jag i vad motståndare tycker och tänker om oss. Inte bryr jag mig om bloggare heller. Även om Ni tidigare har fått och kommer att få positiv cred av mig. Slå nu "köpelagen" för f-n..!

Anonym sa...

Jag såg Johans uttalande i Folket, men jag håller med honom i sak. Sen att det kanske borde stått "professionella" istället för "utländska", det kan jag köpa. Jag bryr mig om intressanta bloggar, och det tycker jag din är. Det är därför jag kommenterar den. Vi ska göra vårt bästa, det kan du räkna med.

Henrik sa...

Kommentera på bara Fredrik. Du är välkommen, men då det är min blogg så vill jag ha sista ordet, tja eller kommentar då.