Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 4 mars 2008

Working class hero

Så, då var den lätta biten av dagen avslutad. Dvs jobbet. Ännu en dag i samhällets tjänst är över och nu väntar hämtning på dagis och renovering av hemmet. Både sol och snö idag, är det april redan? Har haft oerhörd nytta av vinterdäcken i vinter. Aftonen kommer att användas till att se en av säsongens sista ligamatcher samt ännu ett avsnitt av supernatural på 24an. Oerhört barnslig serie egentligen, men lite Kingaktig så det passar mig. GAIS åker utomlands på träningsläger och inom kort förväntar jag mig rapporter om skadade spelare, det brukar vara så. Läste om en basketspelare som skriver dikter och poesi och det har aldrig legat för mig (surprise) men jag gillar att killen använder andra delar av hjärnan ibland. Kommer ihåg en fotbollsspelare i ett engelskt lag som aldrig kom in i gänget pga att han hade den dåliga vanan att läsa mycket böcker. Med mina elever som idrottar tar jag alltid upp det här med att du faktiskt blir bättre fotboll/basketspelare om du använder andra hjärnhalvan ibland och läser en bok. Föräldrarna brukar uppskatta det. Handbollsspelarna däremot bryr jag mig inte om, det känns änna meningslöst. Läste om en ligacoach som för nga år sedan la upp en tioårsplan (!) tillsammans med sin fru. Allvarligt? Jag är nöjd om jag vet vad som händer i morgon och det är inte ofta jag vet det. Är oerhört tveksam om man kan lägga upp en tioårsplan om nånting egentligen. En sak vet jag dock, jag kommer inte att blogga om tio år. Tror jag...
/henrik

1 kommentar:

Anonym sa...

Språket innom sporten´är en class för sig!Alla dessa kommentarer, blir till poesi!Lyssnar man tex på radion´ett referat av fotboll,ishockey´så kan man inte begripa ett dyft-det är bara de som är intresserade som har nyckeln till språket!