Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 15 mars 2008

(No more) Paddy´s lament

Sista hemmatchen och jag tog på mig en illröd collegetröja, ganska retro med design asp/claesson från tidigt åttiotal som jag nog är ganska ensam om att ha i föreningen. I.o.m detta bröt jag för tjugoförste gången i år en paragraf i mitt kontrakt avseende "vårdad klädsel". Det var nga år där som det var stark "tomtevarning" på våra överdragskläder, nu har vi mer gått åt "läkarvarning" med våra vita dräkter. Bra match idag av laget, stabilt och alla spelarna gjorde inte allt utan gjorde det dom skulle göra. Känns som om vi landat med våra roller, synd att det då bara är en match kvar, men bättre sent än aldrig. Lite överraskande bra, då hela laget är riktigt slitet efter dels jsmhelgen och säsongen i stort. Nu ska vi försöka avsluta säsongen bra på onsdag ute på landet, vinst och vi kommer faktiskt trea. Inte dåligt av ett så ungt lag, men visst, vi har ju en utländska med i laget. Just kidding j! f97 spöade upp sina moståndare på landet i dag och när jag i bilen hem efter vår match sa att familjen c vunnit allt idag sa i "nä, systrarna c har vunnit".
Hon har attityd tjejen, åtminstone mot sin pappa. Ligalaget verkar ha genomfört en evakueringsmatch idag i skåne, finns nog många som längtar efter att säsongen ska ta slut där kan jag tänka. Och marabo gick på pumpen på ön och jag fick det mest bittra smset genom tiderna av fw efteråt. T.o.m jag som inte hade nått med förlusten att göra fick på fan. Haha, det är bara basket. Inhandlade två biljetter på parkett rad 9 den andre juni. Vet inte om Steve Earle gör som ul och slänger ut munspel bland publiken, men iså fall har vi ett bra utgångsläge fw.
Men hu var dyrt det är att gå på konsert. Tror jag betalade 150 spänn -83 när jag gick på Maiden och nu är det nästan en tusenlapp. Ikväll blir det en förhoppningsvis en bra film efter meloditjafset är över och sen ska jag läsa ut den nya boken med kommisarie Banks. Dagens kommentar kommer från en bandyledare som sa så här om sm finalen i dag:"det var två olika viktklasser i samma ring". Den kommer jag att sno!
/henrik

Inga kommentarer: