Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 6 mars 2008

Forgotten sons

Makalöst vad dom sköt igår, Ceramica och Rytas. Håller helt med om att trepoängslinjen måste flyttas ut snart. Det är för lätt helt enkelt. Igår vad det dock en sanslös bildproducent, jag menar basket sett rakt uppifrån? Hur bra är det? Eller straffkast sett genom plexiglaset på plankan. Men Dahlborn förnekar sig inte, han vet t.o.m var spelarnas fruar sitter på läktaren tydligen. Ny match ikväll får slåss om fjärrkontrollen. Jag har uppfostrat eller i alla fall försökt uppfostra två tjejer som sällan kommit hem smutsiga och x har varit lite för liten men i dag känner jag med morsan som uppfostrade två söner. Helvete vad skitig x var. "Det var lite lerigt hos s". Jaså? Jag har sett grisar i lera som varit renare än honom. Nu är han duschad och sitter nöjd framför tvn medan jag ff skrapar bort skit från kläderna. Comes around goes around heter det visst. Och basketSverige förnekar sig inte, ett skånskt lag drar sig ur basketettan. De ville tydligen bara prova på ettan lite men kom fram till att de inte har resurser nog att fortsätta. Jaha. Nu väntar jag bara på att ett fotbollslag i superettan gör detsamma. Inte det va? Hoppas på dryga böter och när jag ändå är inne på det, hockeylag som säger nej till att kvala upp eller ner får böta medan vi i basketen har böter på om en i statistiken inte har lika röd tröja som hon som sitter och tar tid samt böter på om coachens slips inte är nypressad nog. Här kommer ett av mina standarduttryck;jag blir så trött. Tänk om och n ä r vi börjar koncentrera vår energi på att utveckla sporten istället, men det är som jag skrivit på en gammal krönika, problemet är att det bara är adminstratörer inom svensk basket som tjänar pengar och kan leva på idrotten istället för bra ungdoms och juniorcoacher. Vi organiserar ihjäl oss och fokuserar på fel grejer om och om igen. Träning snart och sedan dax för fyra tuffa jsm matcher i helgen och nä, ngn slips kommer jag jävlar i mig inte att ha på mig.
/henrik

Inga kommentarer: