Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 5 mars 2008

Your silence i always admire for it´s being

"Information is not knowledge, knowledge is not wisdom, wisdom is not truth,truth is not beauty, beauty is not love, love is not music, music is the best" (Zappa). Kom och tänka på detta citat när jag konfunderad läste damligarapporten på solnas hemsida samt svaret på bylagets sida. Tycker det stämmer ganska väl, åtminstone i början. Alltså, åsikter får man ha, speciellt i denna artificiella värld men åsikter och information är i min själ inte detsamma som kunskap och absolut inte i närheten av klokhet. Djungeltrummor och skvaller härskar och vem som helst häver ur sig vad som helst, många dumma saker sägs och skrivs men att likställa ett svenskt damligalag i basket med gud är jävlar i mig nått av det sämsta jag har varit med om. Och betänk, jag har pluggat på universitetet i fyra och ett halvt år så mycket skit har jag plöjt igenom under åren. För att inte tala om allt skräp som jag själv har sagt och skrivit. I morgon har vi gammaldags skola på jobbet, så jag ska ha skjorta och kavaj för första gången detta seklet, men vid slips drar jag gränsen. Pekpinne och kristendomsundervisning samt välskrivning och psalmläsande står på schemat. Just det, allt detta hatar jag. Vad gör man inte för ens elever (och för att behålla jobbet). carlsson d y vill att jag ska skriva ner tolv Magnum låtar och maila till deras basist. Spelar roll, det blir "kingdom", "sacred", "storyteller" på scen ändå, men visst skulle jag vilja höra "invasion". Flogging Mollys nya släpptes i dag gick till skivfyndet på torget men nähä, bara niceprize plattor och absolute hits 734 och liknande. Och så undrar dom varför cd försäljningen går dåligt. Utbud och efterfråga samt tillgänglighet för kunden. Och mer tillgängligt än datan hemma och brevlådan utanför dörren kan det inte bli. Euroleaguematch ikväll långt långt borta från vår sandlåda här hemma.
/henrik

Inga kommentarer: