Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 4 mars 2008

Watermelon in easter hay

Gav fan i att köpa gt efter jobbet. Är trött på journalister som "bara är ute efter en byline och ett stambord där det vackra folket finns". Citatet är från Afzelius och jag var på humör att höra lite sanningar istället för att läsa skvaller. Så, disk och skalning av potatis och på med Joe´s Garage med Zappa under tiden. Jag gillade honom redan när jag var 10-11 år och förstod naturligtvis nada av hans texter, tur nog fattade inte mina föräldrar nått heller. Jag menar "Bobby Brown" var en hit i Sverige -79 och Zappa själv sa att svenskarna förmodligen inte fattade texten. Haha, true. Vill man höra den bästa instrumentala låt som finns så har ni titeln här ovan. Fortsatte skala och skiftade till Afzelius som i "Medan bomberna faller" sjunger om bl.a journalister, ger moderaterna vad de tål i "Svarta gänget" och konstaterar att man aldrig ska veta sin plats. Världen är lite fattigare utan dessa två och för er okunniga läsare kan jag meddela att Zappa, som de flesta andra var gaisare. Det finns bildbevis på detta. Nå, maten var klar innan jag kunde fortsätta med Earle. Det får bli i morgon antar jag. Iväg till hallen och en riktig evakueringsmatch, satt och tänkte på annat mest hela tiden och då ehh är det inte bra. Gillar dock dl som under säsongen tagit förlust efter förlust utan en teknisk eller ens tillstymmelse till gnälligt humör. Visst, han kunde varit bättre men han har oxå blivit bättre allteftersom säsongen gått och i mina ögon är han ett proffs. dc säger också att det är en bra kille och att han hela tiden vill lära sig mera. Synd att han skjuter som Hultskär gjorde i gamla Vättnedal bara. En match kvar för ligalaget, mot Solna om en vecka. Sedan ska det bli mycket intressant att följa silly season i vår för både ligalaget och i stort. Har en tuff helg framför mig med fyra matcher, tur att man inte ska spela själv. Fick nys om en ev match mellan gamla p77 och p78 av proteamboss. För en nostalgiker som undertecknad vore det kul. Tänk att åter skåda ac skälla öronen av domare dj, dd dra en dunk bredvid as i p78 (den fattar nog bara jag), pw och ra dönar treor gärna planka i och ko i p78 springer och springer alltmedan fw ser ut som ett regnmoln på bänken...
/henrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja den matchen kan nog fylla hallen med gamla nostalgiker och en del gamla fäder, ställer coacherna upp carlsson vs hansson osså?

Kul annars och läsa din blogg om GAIS och basket...

Henrik sa...

anonym:Skulle vilja spela den i Selgahallen. Jag ställer upp, säkert Hansson också. Vore faktiskt riktigt kul. Tack för kritiken, i´ll do my best.