Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

fredag 6 juni 2008

Everything must go

Äh, såg att jobben som "marknadsförare" eller nått till de svenska basketlandslagen är tillsatta. Synd, jag hade nog passat perfekt in på det. Hrmm, tja rubriker hade det blivit i alla fall. x står på trappan till poolen och hans pappa ligger redan i densamma, x höjer höger näve i luften och skriker inte "power to the people", inte ens "ge mig ett G!" utan bara "mot oändligheten och vidare" och så siktar han in sig på syrran i och så har man vatten i öron, mun och ögon. Summertime at the Carlssons. Läste gps em bilaga igår och maestron, den siste sportjournalisten Stenbergs makalösa reportage om en liten by i Schwiez nära gränsen till Österrike. Byn heter Gais. Jag skriver det igen, byn heter Gais! Nån fotboll har dom inte haft på länge (i know..bring it on...) och byns största arbetsgivare är ett sjukhuskomplex med specialområdet: hjärtsjukdomar och psykosomatisk rehabilitering. Hotellet i byn heter tydligen Idyll Gais. Haha, helt sanslöst men kul. Har svårt att se nån by som heter ifk, öjs, aik eller liknande. Fanns också en interjuv med Platini och hans kommentar "den som glömmer sin historia har ingen framtid" var ganska klok. Idag tog jag annars i tu med nått jag har dratt mig för. Jag rensade ut i basketpärmen, protokoll, statistik, tränings-planeringar o liknande. Hittade första mailet från Kat och jag minns ff när jag läste det att "det här kan fan inte vara sant och ingen kommer att tro mig", fler mail fick mig att minnas det uteblivna kvalet förra säsongen och dess konsekvenser, hittade ett mail till styrelsen och ja, jag tog nog heder och ära av dem redan då. Jösses vad man kan när man är arg. Nå, har lagt det som the club ska ha i ett kuvert och skickar väl det via coachen för f97 i veckan. Pärmen blev ganska tom, playbooks, min cv (som behöver uppdateras) och speciella minnen för privat bruk och nöje sparade jag dock. Hoppas kunna börja fylla på en ny pärm inom kort. Tackade dock nej när agenten för cska ringde...(nu kan du skratta fw). "Everything must go, it´s a new day, everything must go it´s a new way" (Oysterband)
/henrik

Inga kommentarer: