Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 23 juni 2008

Protect and survive

Så, Bobbie går från det grönsvarta laget till Randers. Trodde först det var Rangers, tänk vilken skillnad en bokstav kan göra, inte minst i pengar. Inte klart än, tydligen om han går nu i sommar eller till vintern, spelar roll nu när Ekunde snart är fit for fight igen och klättringen uppåt (till en nionde plats?) kan börja om nån vecka. Läser vidare att han Lukather är en redig citatmaskin, enligt honom ska det stå följande på hans gravsten; "well, i finally fuckin retired". Läser att han och alla andra måste turnera som sjutton nu när inga skivor säljs längre. Återigen verkar det alltså som om vi, konsumenterna vinner i det långa loppet. Förändringar och eventuellt då förbättringar kommer ju alltid underifrån. Sliter mig igenom Rankin och får nog inhandla nått av nån annan författare snart för att bredda mig lite. Funderar på ul:s nya, men vet inte riktigt. Rätt så många ord och inte så mycket handling i hans böcker ibland tycker jag. Basket lyser vid den här tiden med sin frånvaro, själv ägnades alltid denna tiden förr om åren att ringa runt efter spelare och grovplanera säsongen. Det vart svårare och svårare med tiden, the club underlättade ju inte precis min rekrytering om man skriver. Nu slipper jag sådana tankar, men visst undrar man lite när en fd ligatjej skriver på för jitex istället. Hennes fd ligaklubb snackade jag med redan i januari och nu föll även det ut i sanden tydligen, om detta är ett trendbrott eller ett undantag vet jag inte. Flyttar man till stan och spelar basket ringer man the club först. That´s the rule, åtminstone har det varit så.
/henrik

Inga kommentarer: