Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

tisdag 10 juni 2008

What´s left of the flag

Blåser rätt friskt idag. Partytält nr tre av tre har blåst sönder och låg som ett plockepinn när man kom hem från skolavslutningen. Ens klass sjöng "Öppna landskap" i en ehh inte så vass version, men vadå? Fick diverse presenter som brukligt, bla en bok av Yannick Tregaro (inte Trott!) som jag ser framemot att få läsa, det blir lite vidareutbildning det. Gillar speciellt det första kapitlets rubrik "Angered live". Kom fram en pappa på avslutningen och det visade sig vara en gammal basketkompis som man lirade med som junior. Det roligaste förutom att vi inte hade sett varandra på typ 25 år var att han presenterade sig med sitt smeknamn ("Släpet", kräver en lång förklaring) som om jag inte minns fel jag gav honom en gång i tiden. Gjorde tydligen intryck i och med att han kom ihåg det efter alla dessa år. Igår var man och såg final nr 2 hos carlsson d y. Vet inte vad jag ska tycka egentligen mer än att det var la kul. Har inga känslor för nått av lagen utan jag höll tidigt på Bulls men det kändes konstigt att hålla på ett vinnande lag så jag tog dåtidens sämsta lag som var Clippers, köpte en t-shirt med dom och kunde lida lite gott i smyg allteftersom Jordan vann och vann. Sen la ju han av och Bulls sög under nga år och man hade två bottenlag att lida med. Som c d y sa, du tar alltså sämsta laget i varje tabell och hejar på dem? Nja, nästan, men det känns lite ovant nu när GAIS går bra och Stoke City gick upp i premier league men som tur var kom ju Gothia sist i ligan i våras. Tack för det. Nån medgångssupporter fullt ut lär man aldrig bli. Kanske därför jag har så svårt för alla dessa blågula fommar som jag ser överallt och som om nån vecka lägger ner de kläderna och "går på gatan som en vanlig man". I morgon ska det utvärderas på jobbet. Precis allt och det den dag man absolut inte vill utvärdera, dvs dagen efter man har skickat ungarna på en två månader lång rast. Jobbar nog fram till fredag innan man själv tar en rast på åtta veckor. Och sidekicken har börjat jobba i the league club. Städning stod tydligen först på listan. F ö går vi om varandra verkar det som, när jag var i Angered (också det "live" by the way) assisterade han på damlaget, när jag kom tillbaka la han av. Nu är han tillbaka och jag är väck. Tolka det den som kan, tillfälligheter eller planerat? Jag har min tolkning klar. That club ain´t big enough for both of us.
/henrik

Inga kommentarer: