Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

onsdag 11 juni 2008

What we did

Var ånyo hemma hos carlsson d y igår, denna gång för att se em fotboll då resten av familjen redan tröttnat på em. Blev lite diskussioner om en fd landslagsspelare som enligt c d y såg ut som om han hade svalt en häst, varav jag påpekade att han nog tog och svalde sulkyn och jockeyn också. Vi var också relativt ense om att matchen inte var så kul, hade det varit säg Vitryssland vs Tjetjenien hade vi nog stängt av. Utnämnde också 2-0 målet till det näst fulaste fotbollsmål vi sett. Fulast ff är när Magnus "Arnold" Gustavsson rövade in ett mål mot Varberg i svenska cupen för ett par år sedan. Ett redigt sketmål det också. Missade final tre i natt men har fattat att lakers reducerade, har nämligen varit på vischan i dag med jobbet och utvärderat, ätit lunch på en hamnkrog tillsammans med folk med skjorta, varit på mitt livs första galleri med tavlor (herreminsjäl med pengar de ska ha för en tavla, konstnärer...) samt tagit en promenix i skogen över sten och berg. Mycket frisk luft för en förtortsunge alltså. Nu väntar nga dagar med städande i klassrum. Läste som hastigast att spelare som blivit uttagna till damlandslaget tackar nej för att de inte har råd. Tydligen får dem en hundralapp om dan för att representera landet. Hörde jag nån säga amatörsport? Vem ska betala? Ja, inte spelaren i alla fall. Kommer vi nånsin att komma ifrån ribbstolarna? Fick ett sms av en numera fd spelare som tyckte vi skulle gå på konsert tillsammans och stå längst fram och skrika. Hm. Och nu fattar jag varför sidekicken (också en fd spelare by the way) var snabb med att boka biljett till Eldkvarn med den förakten. Tror jag tar en senare färja. Läste ett citat av Steve Lukather från Toto, ett band som journalister alltid skriver skit om, som jag bara älskar(ja, citatet alltså, bandet ä r skit); "Det roligaste med journalister som skriver skit om mig är att jag skulle kunna köpa dem och ha dem som sällskapsdjur i trädgården". Jaja, har länkat biw som ni ser. Plats 125 på en dag i sportspalten. Not to bad som nån brukar säga. Nu kom d hem och berättade att det går ett rykte om mig. Bara ett?
/henrik

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vilket härligt citat :-)

Så det går rykten om dig, det var som fan....

Anonym sa...

Rykten ? Skall du byta kön ?
Köpa blå-gula foppatofflor ?
Börja som handbolls målvakt ?

Vilken cliffhanger !!! :)

Henrik sa...

Ja, jag ska köpa upp mina kritiker och ha dem som mördarsnigelmördare i trädgården;)
/h