Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

lördag 14 juni 2008

Smoke on the water

Fick ett mail av en av "utbrytarna", där han förklarade sin syn på saken. F ö samma man som introducerade Deep Purple för mig i mitten av åttiotalet och som jag därför är evigt tacksam mot. Som väntat och som jag trodde är det inte så svart eller vitt utan jag kan bara skriva att jag inte var så fel ute. Olika syner på hur verksamheten kring ett eller flera lag ska bedrivas helt enkelt. Han har inte okejat att jag skriver in hans syn på saken så då blir det inte mer än så här. Den här gången. Tiden får väl som vanligt utvisa var det hela landar, jag hoppas bara att det blir bra för barnen som spelar basket. Långsiktigt? I dunno. Var i en affär som kommer att vara nedlagd inom kort och det är inget konstigt med det. En cdaffär på torget. Under ungefär fem minuter en lördagförmiddag med mycket folk i övrigt gick jag där helt ensam. Inte konstigt, de skulle tex ha 189 spänn för en live platta med Steve Earle, 159 spänn för en samlingsplatta med Maiden och nya Uriah Heep fanns inte inne. Precis som i fallet ovan är det inte så svart och vitt så att man bara kan skylla på nedladdningen på nätet. Nä, mina plattor köper jag direkt av artisten på dennes hemsida så att pengarna hamnar hos den som ska ha det och ingen annan. Köpte heller ingen kvällstidning, orkar inte med fler patriotiska zlatan texter på en sådär tjugo sidor. Händer det verkligen inget annat? Jo, Irland röstade tydligen nej igår. Bra. Men vad röstade dom nej till? Nu ska jag ge mig i kast med häckjäveln, har som tradition att klippa den första dagen på sommarlovet.
/henrik

Inga kommentarer: