Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 19 juni 2008

Man with no country

Min kollega Holmgran skriver på sin utmärkta blogg om när han själv begärde ett möte med sin klubbs styrelse efter ett par matchers förluster och han nästan själv ville säga upp sig, mest pga att ingen brydde sig hur det gick för laget. Well, been there too, done that too, Holmgran. Inte mindre än två ggr, en gång som coach för herrarna och en gång för damerna har jag själv rannsakat mig själv och undrat vad dåvarande styrelser hade för tankar om lagen. Nada reaktion, kör vidare typ we don´t care och ekonomin är det viktigaste och enda vi bryr oss om. Inte ens förra säsongen när jag på the clubs hemsida och i morgontidningen gav utlopp för vad jag tyckte och fortfarande tycker nämligen att engagemanget är för dåligt från de som bestämmer fick jag sparken. Sen i våras när allt hade gått bra mycket bättre än vad alla hade trott och jag hållt mig förhållandevis lugn (hmm) så ville man inte förlänga med mig. Jag fick alltså inte sparken, men jag blev fan inte klokare på hur dom tänker. Det är för lite känslor i svensk idrott och inte minst svensk basket. Se på Jonte som får så mycket skit, inte minst för att han visar känslor, visserligen på gott och ont men han väcker reaktioner i alla fall. Legendariske Bosse Falk i GAIS är en annan, Ivan Duncan en tredje. Minns när jag på en anställningsintervju för ett damlag sa just dessa namn (plus Herkel of course) som mina förebilder hur den som funderade på att anställa mig började hosta och flacka med blicken. Hahaha, vad skulle jag ha sagt då? eller skulle jag ljuga? Nä, allt gott om han LL och det han har gjort med fotbollslandslaget men jag skulle fan så mycket hellre gå ut och ta en öl eller två med en ledare som visar några som helst känslor. Kanske därför jag vart så besviken på Phil Jackson nyligen och hans tamma tuggummituggande. Och svensk basket består av välkammade, pedagogiska och så in i döden tråkigt politiskt korrekta människor utan tillstymmelse till debattvilja och allt kontroversiellt ska sopas under mattan. Säg sanningen och du kommer att bli belönad eller för all del bestraffad. Men det händer nått åtminstone. Är Du förvånad att jag står utan kontrakt?
"Here I am with a song in my heart and an attitude from the start. I took everybody apart to see how they work, I have friends that i owe i ain´t namin names cuz they know where they stand" (Steve Earle)
/henrik

Inga kommentarer: