Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

måndag 16 juni 2008

Rise above

När klockan ringde trodde jag den skämtade. Gå upp klockan 3 på natten har jag inte gjort sedan lumpen då det var dags att vara eldvakt. Sämsta tiden på dygnet, så jag gav fan i matchen och såg i morse att jag får en ny chans då lakers reducerade till 2-3. Samma eländiga tid dock, tänker dom inte på oss här uppe i norr? M jobbar och d och i är på "sommarkul" som drivs av the club samt x gör sin sista dag på dagis så vips har man fått en dag för sig själv för första gången på evigheter. Dricker kaffe, läst ut Rankin och huset dånar av Heep, Ten, Flogging Molly och Tony Carey. Det gäller att passa på. Börjat läsa Tregaros bok och minns en match i gamla Selgahallen där mitt lag, de legendariska Vättnedal, mötte ett lag vars namn jag har glömt, men han var med dem. Han, Patrik Sjöberg alltså. Och jo, han kunde jädrar i mig dunka, tror han slog huvudet i ringen en gång och det kan ju förklara en del. Blockade mig gjorde han dock inte, höll mig ute vid trepoängslandet hela tiden. Detta var när han var som bäst och jag minns att vi tyvärr hade en fomme som skulle mucka gräl med "världsstjärnan" hela tiden. Stryk fick vi förresten i denna toppmatch i gamla div 5. Men, han e ju inte så gammal, kanske ngt för the league club? Se det som ett tips bland alla andra. Hahaha. Om boken får jag återkomma, har inte kommit så långt in i den än och ska psykiskt få hjärnan bort från Rankins Skottland till Tregaros Angered också.
Känner du förresten nån som skulle svara i mobilen samtidigt som den samme håller på att bära upp en säng för en trappa? Jag gör det.
/henrik

Inga kommentarer: