Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

söndag 8 juni 2008

Folk bits

I brist på basket har man tittat på fotbollsem och det slår mig gång på gång varför denna idrott aldrig kommer att slå "over there". Det händer för lite och det finns inga idrottare som får så ont som fotbollsspelare får, speciellt när deras lag leder. F ö stämmer fortfarande devisen att fotboll spelas mellan två lag och efter nittio minuter har Tyskland vunnit. En annan sak jag undrat över länge är varför avbytarna värmer upp i halvtid och inte följer med in i omklädningsrummet med de andra. Pratar man inte om något viktigt där? Och när dom sen ska in på planen så kommer det fram en tjock pärm som ska läsas igenom precis innan avbytaren ska in. Har man inte läst den tidigare? Är fotbollsspelarna osedvanligt tröga? Tänk samma scenario i basket, där sex, sju spelare kör layups i halvlek medan coachen snackar taktik i omklädningsrummet. Och vid byte ska ass coach slänga fram en pärm framför ögonen på den som ska in. Ja, morsning. Finns ingen sport som är så konservativ som fotboll. Och alla är experter. Såg en hel familj i dag klädda i gult och blått på torget. Alltså, ungarna hajar jag men kom igen nu. Såg nba action i dag, kommer ihåg det som ett kul program med häftiga klipp för några år sedan. Nu var det bara fyllt av klicheér och märkvärdiga klipp från typ grodhöjd. Men dunkarna var häftiga, det erkänner t.o.m jag. Det är inte så häftigt att jag går upp mitt i natten dock, kanske om det blir en helt avgörande. Köpte Rankins nya på torget strax efter jag såg den blågula familjen, har hittat tillbaka till honom nu och sträckläser den efter fotbollsmatcherna. Skulle f ö vara gött med lite regn nu.
/henrik

Inga kommentarer: