Summa sidvisningar

Alla föreningars förebild;GAIS

Alla föreningars förebild;GAIS

torsdag 5 juni 2008

Inget bra för mig själv

Är änna barnpassning i skolan nu och hade väl inte precis min pedagogiska peak i dag om man säger. Det läses lite, räknas lite, städas lite och spelas lite kort i hettan. Lugnt i min lilla skola där vi i dag bara var två pedagoger på plats. Det finns bra små skolor, även om de är i minoritet. Och kom inte dragandes med "9A" nu. Sån tillrättalagd smörja avskyr jag. Hehe, sorry Holmgran vet att du gillade den, kom på studiebesök hos mig istället så får du the real deal. GAIS verkar tappa spelare som ännu inte gjort en gaisare glad. Bara bra, kanske dom toppar truppen istället för att bara bredda den då. NBA final nummer ett i natt. Eftersändning någon? Snälla. Ser hellre det än fotbollsem och nej har inte och kommer inte att köpa "svärjekittet" med keps och skit. Fick ett gruppmail som jag nog inte skulle fått, med en kommentar av en mamma som jag inte känner i the club. Hon kommenterade avhoppet (ja, inte mitt alltså) och några rader gjorde att jag smålog lite eller vad sägs om detta; "...låta föräldrar spela skojbasket själva än ha dem i klubben som "tyckande" övercurlande föräldrar som besserwissar ledare och barn och ungdomar..."
Nej, det var inte min mamma.
Har inte hållit i en träning på snart två månader nu. Det längsta uppehållet för mig sedan jag började coacha p71 1982. Men, jag saknar det inte såhär i sommarvärmen i juni månad. Finns inte en basketspelare i landet som vill träna då, sen att man måste, det är en helt annan sak.
/henrik

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, det låter som om det blir en ny dokumentär "Forget about 9A - here is the truth uncut"

Kanske gjord av Michael More...får tipsa honom ochs e om han har tid eller han kanske fortfarande har fullt upp med att hata sitt land.

Henrik sa...

Michael Moore är dokumentärernas Steve Earle. Han hatar inte sitt land Holmgran. Han är kritisk. "It is never ever unpatriotic or unamerican to question any fucking thing in a democracy" (Steve Earle). Aldrig i livet att jag ställer upp på en dokumentär i tv. Jag finns faktiskt ändå;)
/h